بهترین بلاگ محتوا

یک وبلاگ برای تولید محتوای ناب

بهترین بلاگ محتوا

یک وبلاگ برای تولید محتوای ناب

یک وبلاگ برای تولید محتوای ناب

  • ۰
  • ۰

روش کاشت دندان با قرار دادن ریشه های مصنوعی دندان انجام می شود. این ایمپلنت ها با استخوان فک شما پیوند می خورند و به دندانپزشک یا جراح دهان اجازه می دهند تا دندان های جایگزینی به نام تاج را قرار دهند. اگر یک یا چند دندان دائمی از دست رفته دارید، ایمپلنت دندان می تواند گزینه ای باشد. آنها به گونه ای ساخته شده اند که ظاهر، احساس و عملکردی شبیه دندان های طبیعی شما داشته باشند.

 

ایمپلنت دندان

 

روش ایمپلنت دندان چیست؟

روش کاشت دندان یک جراحی سرپایی است. این ایمپلنت از تیتانیوم و سایر مواد ساخته شده است که با استخوان فک شما ترکیب می شود و ریشه دندان را تقلید می کند. این ریشه مصنوعی به دندانپزشک اجازه می دهد دندان های جایگزین شما را محکم کند تا احساس ثبات کنند و با دندان های اطراف شما ترکیب شوند.

انجام ایمپلنت دندان مستلزم چندین جلسه از جمله مشاوره، قرار ملاقات برای قرار دادن ایمپلنت و دیگری برای چسباندن دندان های جدید است.

موارد منع مصرف

کودکان در حال رشد ممکن است تا زمانی که رشد و تکامل فک آنها کامل نشده باشد، نتوانند ایمپلنت دندانی دریافت کنند. افراد مبتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت یا لوسمی ممکن است کاندیدای مناسبی برای کاشت دندان نباشند زیرا این شرایط می تواند در بهبودی پس از جراحی اختلال ایجاد کند.

اگر سیگار می کشید، ممکن است دندانپزشک شما جراحی را توصیه نکند زیرا سیگار کشیدن می تواند روند بهبودی را کاهش دهد. با دندانپزشک خود در مورد سابقه پزشکی و عادات سبک زندگی خود صحبت کنید تا مطمئن شوید که کاندیدای خوبی برای این روش هستید.

مطالعه بیشتر: چگونه دندان های از دست رفته را جایگزین کنیم؟

هدف از ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان می تواند جایگزین یک یا چند دندان دائمی شود که در اثر آسیب، بیماری لثه، پوسیدگی دندان یا عفونت از دست رفته اند. خوب، از جمله دندان مصنوعی و بریج.

آنها با شما صحبت خواهند کرد که آیا فضای کافی و استخوان در ناحیه دندان از دست رفته برای این عمل دارید یا خیر. اگر دندان شما برای مدتی از دست رفته باشد، ممکن است از دست دادن استخوان داشته باشید و ممکن است قبل از اینکه بتوانید عمل جراحی ایمپلنت دندان را انجام دهید، نیاز به پیوند استخوان داشته باشید.

نحوه تهیه

قبل از انجام عمل، برای مشاوره اولیه به دندانپزشک خود مراجعه خواهید کرد. دندانپزشک شما یک معاینه جامع انجام خواهد داد. آن‌ها عکس‌برداری با اشعه ایکس می‌گیرند و با شما در مورد گزینه‌های ایجاد طرحی برای جراحی ایمپلنت صحبت می‌کنند.

هنگامی که برنامه ای را تهیه کردید و آنها ثابت کردند که از سلامت خوبی برخوردار هستید، قرار ملاقات جراحی را تعیین می کنند. اگر دندانپزشک شما آرام بخش IV را برای این عمل توصیه کرد، باید ترتیبی دهید که شخصی شما را در آن روز به خانه بیاورد.

محل

روش کاشت دندان معمولاً در مطب دندانپزشکی انجام می شود و توسط تیمی از متخصصان آموزش دیده در جراحی دهان و دندانپزشکی ترمیمی انجام می شود.

غذا و نوشیدنی

اگر بی حسی موضعی دارید، می توانید چند ساعت قبل از عمل یک وعده غذایی سبک بخورید. اگر این روش تحت آرام‌بخشی IV انجام می‌شود، به شما توصیه می‌شود که بعد از نیمه‌شب شب قبل از جراحی چیزی نخورید تا مطمئن شوید معده‌تان خالی است.

داروها

دندانپزشک شما ممکن است آنتی بیوتیک هایی را برای چند روز قبل از جراحی تجویز کند تا از شکست زودهنگام ایمپلنت جلوگیری شود.

تغییرات سبک زندگی قبل از عملیات

سیگار ممکن است موفقیت ایمپلنت های دندانی را کاهش دهد زیرا می تواند روند بهبودی را کند کند.

مطالعه بیشتر: ایمپلنت یا دندان مصنوعی؟

چه چیزی در طول پروسه انتظار می رود

دندانپزشک شما را در مورد بهترین روش برای قرار دادن ایمپلنت دندان راهنمایی می کند. در موارد خاصی، امکان کاشت ایمپلنت و قرار دادن دندان (تاج) در همان روز وجود دارد.

در مرحله اول، قرار دادن ایمپلنت با جراحی، دهان شما با بی حسی موضعی کاملا بی حس می شود یا به شما آرامبخش IV داده می شود تا هیچ درد یا ناراحتی احساس نکنید.

برشی در لثه ایجاد می شود تا ایمپلنت ریشه دندان در استخوان فک در محل دندان از دست رفته شما قرار گیرد. هنگامی که ایمپلنت قرار می گیرد، دندانپزشک لثه ها را روی ایمپلنت می بندد تا پوشیده باقی بماند.

شما در خانه بهبود می‌یابید و احتمالاً چند ماه دیگر برای مرحله دوم عمل برمی‌گردید. این به استخوان زمان کافی برای رشد در اطراف ایمپلنت می دهد و آن را به اندازه کافی قوی می کند تا در جای خود بماند. این فرآیند osseointegration نامیده می شود، به این معنی که تیتانیوم با استخوان ترکیب می شود.

بهبودی هر بیمار متفاوت است، بنابراین ممکن است تا شش ماه طول بکشد تا دندان جایگزین شود. در برخی موارد، بیمار می تواند همه چیز را در یک قرار ملاقات بگذارد.

هنگامی که دندانپزشک تشخیص داد که ایمپلنت ایمن است، یک قطعه اتصال به نام اباتمنت روی قسمت پستی ایمپلنت قرار می گیرد. این قسمتی است که دندان جدید را نگه می دارد.

هنگامی که لثه‌های شما بهبود یافت، دندانپزشک از دندان‌های شما اثر می‌گذارد و یک دندان جایگزین سفارشی ایجاد می‌کند که تاج نیز نامیده می‌شود. سپس تاج به اباتمنت متصل می‌شود.

بهبود

اگر دندانپزشک شما از آرام بخش IV استفاده کند، برای چند ساعت کمی احساس کسالت می کنید. مطمئن شوید که ترتیبی داده اید که بعد از عمل شخصی شما را به خانه برساند.

پس از کاشت ایمپلنت، ممکن است مقداری کبودی، تورم، خونریزی جزئی و درد را تجربه کنید. ممکن است به شما توصیه شود که در حین بهبودی، غذاهای نرم، غذاهای سرد و سوپ گرم بخورید. برای کمک به هر درد، دندانپزشک شما احتمالاً داروهای بدون نسخه از جمله ادویل (ایبوپروفن) را پیشنهاد می کند.

مطالعه بیشتر: قیمت ایمپلنت دندان در کلینیک های دندانپزشکی به چه عواملی بستگی دارد؟

مراقبت بلند مدت

ایمپلنت های دندانی معمولاً به همان بهداشت دندانی مانند دندان های معمولی شما نیاز دارند. برای حفظ سلامت آن ها، دندان های خود را دو بار در روز مسواک بزنید، نخ دندان بکشید و برای قرار ملاقات های منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید. ایمپلنت‌های دندانی دچار پوسیدگی نمی‌شوند، اما می‌توانند تحت تأثیر بیماری پریودنتال قرار گیرند، بنابراین انجام مراقبت‌های خوب از دندان مهم است.

اگر به کاشت ایمپلنت دندان علاقه دارید، با دندانپزشک خود صحبت کنید. مدت زمان انجام این عمل بسته به ساختار دهان و سلامتی شما می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. دندانپزشک شما می تواند به شما اطلاع دهد که آیا کاندیدای خوبی هستید یا خیر و به شما کمک کند تا برنامه مراقبتی مناسب خود را تعیین کنید.

بیشتر بخوانید: ایمپلنت دندان جلو چیست؟ (مزایا، معایب، مراحل و بهترین روش کاشت)

 

  • ۰۰/۱۰/۰۴
  • meysam akbari

ایمپلنت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی