بهترین بلاگ محتوا

یک وبلاگ برای تولید محتوای ناب

بهترین بلاگ محتوا

یک وبلاگ برای تولید محتوای ناب

یک وبلاگ برای تولید محتوای ناب

  • ۰
  • ۰

با راه اندازی ویندوز 11، مایکروسافت سیستم عامل بهبود یافته ای را منتشر کرد که تعدادی از مشکلاتی را که سال ها کاربران را آزار می داد حل کرد. این سیستم عامل دارای ویژگی های جدید، عملکرد بهبود یافته و قابلیت استفاده عالی است. به‌عنوان یک علاقه‌مند پرشور فناوری، ممکن است از خود بپرسید که آیا ارتقا به ویندوز 11 انتخاب درستی است یا خیر.

این مقاله وبلاگ 10 دلیل را ارائه می دهد که چرا علاقه مندان به فناوری باید فوراً به ویندوز 11 ارتقاء دهند. از عملکرد بهبودیافته و ویژگی‌هایی که چندوظیفگی را آسان‌تر می‌کنند تا یک رابط کاربری مدرن و امنیت افزایش یافته، این مقاله به این موضوع می‌پردازد که چرا ارتقاء به ویندوز 11 بهترین گزینه برای علاقه‌مندان به فناوری است.

Say hello to Windows 11 with Desktop Central - ManageEngine Blog

ویندوز 10 در مقابل ویندوز 11: چرا باید اکنون ارتقا دهید؟

زمان ارتقا به ویندوز 11 فرا رسیده است! با ویژگی‌های جدید هیجان‌انگیز، سیستم‌های امنیتی پیشرفته، و عملکرد بهبودیافته، آخرین سیستم‌عامل انتخابی عالی برای علاقه‌مندانی است که می‌خواهند بهترین‌هایی را که دنیای فناوری ارائه می‌دهد به دست آورند.

اگر هنوز از ویندوز 10 استفاده می کنید، ممکن است برخی از به روز رسانی ها و ویژگی های امنیتی مهم را از دست بدهید. ویندوز 11 جدیدترین نسخه سیستم عامل مایکروسافت است و نسبت به نسخه قبلی خود پیشرفت های زیادی دارد. در اینجا فقط چند دلیل وجود دارد که چرا باید به آخرین سیستم عامل ارتقا دهید.

1) برنامه های گنجانده شده بهتر

ویندوز 11 دارای برنامه های برتر نسبت به ویندوز 10 است. تجربه تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی و پادکست توسط یک پخش کننده رسانه ای کاملاً جدید افزایش یافته است. علاوه بر این، Clipchamp، یک ویرایشگر ویدیوی PWA مبتنی بر قالب ساده که برای مشاغل کوچکی که فیلم‌هایی را برای بازاریابی و تبلیغات تولید می‌کنند، ایده‌آل است، در دسترس کاربران ویندوز 11 قرار گرفته است.

برنامه ساعت ویندوز 11 به دلیل ویژگی مفید جدید Focus Sessions، که توجه را هنگام کار بر روی وظایف افزایش می دهد، شایسته ذکر ویژه است. یک ویرایشگر ویدیویی با قابلیت شگفت انگیز نیز در برنامه Photos موجود است که شامل چندین ویژگی است که حتی در Clipchamp گنجانده نشده است. علاوه بر این، به‌روزرسانی‌هایی برای برنامه‌های Calculator، Paint و Notepad انجام شده است.

2) رابط کاربری بهبود یافته

ویندوز 11 دارای یک رابط کاربری کاملاً جدید است که از ابتدا برای کاربر پسندتر و شهودی تر طراحی شده است. زمان منوهای بی نظم و کنترل های گیج کننده گذشته است - با سیستم عامل جدید، همه چیز فقط با چند کلیک فاصله دارد.

وقتی دوستان سیستم‌عامل Chrome و macOS UI شیک خود را نشان می‌دهند، کاربران رایانه‌های شخصی دیگر مجبور نخواهند بود سر خود را از شرم آویزان کنند. به استثنای پنجره گفتگوی کنترل پنل منسوخ پراکنده، ویندوز 11 به همان اندازه شیک است.

متاسفم، اپل، اما طراحی با گوشه های پنجره گرد و نوار وظیفه که خیلی بزرگ نیست، لمسی است. اصولاً زیباتر به نظر می رسد. صداهای ظریف و فریبنده سیستم جدید را نیز نباید نادیده گرفت.

3) قابلیت اسکرین شات بهتر

گزینه های گرفتن اسکرین شات در ویندوز 11 به طور مداوم در حال بهبود هستند. مایکروسافت ابزار قدیمی Snipping Tool را بهبود بخشیده است که با برنامه برتر Snip & Sketch رقابت می کند و با فشار دادن ترکیب Windows Key-Shift-S قابل دسترسی است. با استفاده از ابزار Snipping می‌توانید بین پنجره‌های باز، کل دسکتاپ، یا بخش‌های مستطیلی یا دستی انتخاب کنید.

سپس یک ویرایشگر کوچک برای برش و حاشیه نویسی ظاهر می شود. ابزار اسکرین شات همچنین دارای یک گزینه داخلی برای ذخیره و اشتراک گذاری و همچنین تایمر تاخیر است. همچنان می‌توانید با استفاده از کلید PrtSc آزمایش‌شده زمان، یک فایل تصویر صفحه را در کلیپ‌بورد یا OneDrive ذخیره کنید.

4) استفاده بهینه از ویجت ها

در حالی که ویجت‌ها در ویندوز 11 قابل تنظیم‌تر هستند، پنل اخبار و علایق در ویندوز 10 تنها زمانی نمایش داده می‌شود که ماوس خود را روی نماد در نوار وظیفه نگه دارید. علاوه بر این، در نهایت از ویجت های اطلاعاتی از اشخاص ثالث نیز پشتیبانی می کند.

اخبار، آب و هوا، ورزش، ترافیک، ایمنی خانواده، قیمت سهام، تقویم چشم انداز، فهرست کارها، و تصاویر One Drive تنها تعدادی از ویجت های شخص اول هستند که واقعا مفید هستند. موضوعات و منابع خبری را می توان در جریان اخبار شما تغییر داد. علاوه بر این، مایکروسافت ویژگی جدیدی را برای پنل ویجت به نمایش گذاشته است که امکان مشاهده تمام صفحه را فراهم می کند.

5) امنیت پیشرفته

ویندوز 11 دارای طیف وسیعی از ویژگی های امنیتی پیشرفته است که به محافظت از داده ها و حریم خصوصی کاربران کمک می کند. از احراز هویت بیومتریک گرفته تا راه‌اندازی ایمن، هر آنچه کاربران نیاز دارند را دارد.

این سیستم عامل بسیار امن است. تقاضا برای یک پردازنده امن، معروف به ماژول پلتفرم قابل اعتماد، تا حد زیادی مسئول آن است. (با وجود امنیت بیشتر، بسیاری از مفسران ویندوز از این نیاز جدید ناراحت بودند زیرا به این معنی بود که برخی از رایانه های شخصی قدیمی نمی توانند سیستم عامل جدید را اجرا کنند.)

مایکروسافت ادعا می کند که "کامپیوترهای با هسته امن دو برابر بیشتر در برابر حملات ویروس مصون هستند."

6) عمر باتری بهتر

ویندوز 11 دارای تعدادی بهبود است که به افزایش عمر باتری کمک می کند، از جمله حالت جدید صرفه جویی در مصرف انرژی و پشتیبانی از CPU های کم مصرف. این پیشرفت ها به این معنی است که کاربران می توانند هنگام استفاده از این سیستم عامل از لپ تاپ و تبلت خود بهره بیشتری ببرند. این همچنین به این معنی است که قبض برق شما را تا حدودی کاهش می دهد.

7) گزینه ای برای اجرای برنامه های اندروید

با انتشار ویندوز 11، امکان اجرای بومی برنامه های اندروید بر روی کامپیوتر بحث های زیادی را ایجاد کرده است. با این حال، محدودیت هایی در مورد توانایی وجود دارد. فقط فروشگاه App Amazon و sideloading برای نصب برنامه در دسترس هستند، Google Play یکی از آنها نیست.

این مقاله را بررسی کنید تا ببینید چگونه کاربرد برنامه های اندروید در ویندوز می تواند شکاف ایجاد شده توسط برنامه های بومی را پر کند. چند برنامه تایید شده وجود دارد و شما به یک حساب کاربری آمازون نیاز دارید. به طور کلی، برنامه Phone Link، که به شما امکان می دهد هر برنامه ای را در تلفن اندرویدی نزدیک مشاهده و استفاده کنید، بسیار سودمندتر است.

8) بهبود تجربه بازی

ویندوز 11 دارای تعدادی ویژگی است که تجربه بازی را بهبود می بخشد، از جمله پشتیبانی از نمایشگرهای با وضوح بالا، بازی 4K و Vulkan API. این ویژگی‌ها این سیستم‌عامل را به گزینه‌ای عالی برای بازیکنانی تبدیل می‌کند که می‌خواهند بهترین تجربه بازی را داشته باشند.

هنگام استفاده از گزینه رنگ با محدوده دینامیکی بالا (HDR) بر روی یک صفحه نمایش مناسب، دو مزیت دارد. نوار بازی ویندوز به شما این امکان را می دهد که آن را روشن یا خاموش کنید، و یک گزینه خودکار HDR جدید حتی از این زحمت شما را نجات می دهد.

ویژگی جدید DirectStorage به بازی‌ها اجازه می‌دهد مستقیماً در حافظه بصری بارگیری شوند و از CPU برای بارگذاری سریع‌تر بازی رد شوند و بنابراین تقویت دیگری برای بازی است.

9) بهبود قابلیت استفاده از چندین دسکتاپ

ویندوز 11 با انواع برنامه ها و نرم افزارهای جدید عرضه می شود که استفاده از آن را حتی مفیدتر و سرگرم کننده تر می کند. بهبود رفتار اتصال سیستم عامل، استفاده از یک صفحه نمایش خارجی بزرگ را آسان تر می کند.

 

به‌جای مسدود کردن صفحه‌های کوچکتر با پنجره‌های برنامه هنگام قطع اتصال، سیستم عامل اکنون مکان‌های پنجره‌ها را در مانیتور مرتبط به خاطر می‌آورد و آنها را به حداقل می‌رساند. قابلیت‌های بازطراحی‌شده برای چندین دسکتاپ شامل گزینه استفاده از پس‌زمینه‌های مختلف در هر دسکتاپ و یک رابط تغییر دسکتاپ جدید است.

10) حالت تبلت بهبود یافته

حالت کلاسیک تبلت در ویندوز 10 رایانه شما را به یک محیط منوی استارت تمام صفحه تبدیل می کند. این در ویندوز 11 حذف شد. در عوض، آخرین سیستم عامل بیشتر شبیه آی پد عمل می کند، جایی که اشیاء هنگام تبدیل به حالت تبلت به لمس واکنش بیشتری نشان می دهند. دارای حرکات کاملاً جدید برای عملکرد منوی استارت سیستم عامل، حذف پنجره ها و موارد دیگر.

علاوه بر این، ویندوز 11 قابلیت های پیشرفته قلم را اضافه می کند. اگرچه تخته سفید با استفاده از قلم شما از حداکثر چهار میانبر برنامه پشتیبانی می کند، اما هنوز هم برای کارهای تصویری مشترک در دسترس است.

همچنین ناوبری گفتار را بهبود می‌بخشد و شما را قادر می‌سازد تا از صدای خود برای اجرای تقریباً هر چیزی که نیاز دارید استفاده کنید، از جمله باز کردن برنامه‌ها، وارد کردن ورودی‌های صفحه کلید و ماوس، کنترل سیستم عامل و موارد دیگر. در اصل، کنترل صوتی سیستم عامل را به طور کامل فعال می کند.

کلام پایانی

در حالی که ویندوز مطمئناً از روزهای اولیه خود راه درازی را پیموده است، هنوز تا کامل بودن فاصله زیادی دارد. با این اوصاف، هنوز دلایل زیادی برای ارتقاء به آخرین نسخه وجود دارد، به خصوص اگر یک کاربر قدرتمند یا علاقه مند هستید.

مهم است که سیستم عامل خود را به روز نگه دارید تا از آسیب پذیری های امنیتی جلوگیری کنید. جدیدترین سیستم عامل تعدادی بهبودهای امنیتی را نسبت به نسخه های قبلی ویندوز ارائه می دهد، بنابراین ارتقا در حال حاضر ایده خوبی است.

  • ۰۱/۰۹/۱۳
  • meysam akbari

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی