بهترین بلاگ محتوا

یک وبلاگ برای تولید محتوای ناب

بهترین بلاگ محتوا

یک وبلاگ برای تولید محتوای ناب

یک وبلاگ برای تولید محتوای ناب

۱ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اگر اطلاعات درستی در اختیار داشته باشید، داشتن پوستی سالم یک هدف دست یافتنی است. مراقبت از پوست خوب اولین قدم برای داشتن پوستی زیباست. برای داشتن پوست بهتر باید یاد بگیرید که چگونه این کار را انجام دهید. برای انتخاب دستچین شده نکات و ترفندهای مراقبت از پوست به خواندن ادامه دهید.
ترک‌های پوستی آزاردهنده‌ای هستند که بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. کره شیا توانایی قابل توجهی در کاهش دید علائم کشش و در برخی موارد حذف کامل آنها از دید را نشان داده است. کره کاکائو همین کار را انجام می دهد. استفاده از این محصولات در ترکیب با افزایش قرار گرفتن در معرض نور خورشید تا حد زیادی به مشکلات کشش کمک می کند.
برای مراقبت صحیح از پوست خود، هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای مدت طولانی، حتما از کرم ضد آفتاب با درجه SPF حداقل 15 استفاده کنید. انجام این کار به جلوگیری از نفوذ اشعه ماوراء بنفش به پوست شما کمک می کند که باعث سوختگی، سرطان و چین و چروک زودرس شود. در حالی که نور خورشید ویتامین D را تامین می کند، قرار گرفتن در معرض آن باید در حد اعتدال باشد.
قرار گرفتن در معرض هوای تازه و آفتاب می تواند به بهبود ظاهر پوست شما و به حداقل رساندن آکنه کمک کند. یک راه آسان برای دریافت نور کافی این است که کمی وقت در فضای باز را بخشی از برنامه روزانه خود قرار دهید. ناهار را در پارک بخورید. وقتی بیرون زیر نور خورشید هستید، بدنتان ویتامین D تولید می کند که یک ماده ضروری برای داشتن پوستی عالی است.
برای داشتن پوستی زیبا و مدل مجله، از نوشیدنی های الکلی اضافی صرف نظر کنید. تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن بیش از یک آبجو، یک لیوان شراب یا کوکتل در روز می تواند چربی پوست شما را افزایش دهد و منافذ پوست را بزرگتر نشان دهد. به علاوه، نوشیدن بیش از حد الکل می تواند شما را کم آب کند و باعث پوسته پوسته شدن پوست شود. علاوه بر این، توانایی الکل در گشاد کردن عروق خونی باعث افزایش قرمزی می شود.
بعد از انجام هر کاری که باعث تعریق زیاد شما می شود، با دوش گرفتن آبکشی کنید. فقط مالیدن صورت با حوله برای از بین بردن باکتری ها از پوست کافی نیست که می تواند منافذ را مسدود کرده و باعث تحریک شود. هنگام دوش گرفتن، فقط از آب گرم استفاده کنید، نه خیلی گرم و نه خیلی سرد.
ضد آفتاب
کرم ضد آفتاب یک ابزار مهم برای داشتن پوستی عالی است. اگر شما یکی از بسیاری از افرادی هستید که به دلیل ظاهر و حس چرب کرم ضد آفتاب از این مرحله در مراقبت از پوست اجتناب می کنید، استفاده از یک اسفنج برای استفاده از آن ممکن است کمی این کار را آسان تر کند. وقتی کرم ضد آفتاب را با اسفنج بزنید، به جای اینکه روی سطح بنشیند، سریعتر جذب پوست شما می شود.
به منظور کمک به محافظت از پوست خود در برابر آسیب های ناشی از نور خورشید، باید مطمئن شوید که همیشه از ضد آفتاب با مقدار SPF 15 یا بیشتر استفاده می کنید. برای کمک به جلوگیری از چین و چروک، آفتاب سوختگی و لایه برداری پوستی که پس از آسیب اولیه ناشی از نور خورشید ایجاد می شود، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. استفاده از کرم ضد آفتاب به صورت روزانه به مبارزه با علائم پیری کمک می کند و به شما کمک می کند ظاهر جوان خود را حفظ کنید.
وقتی صحبت از سرگرمی در زیر نور خورشید با کودکتان می شود، به یاد داشته باشید که کمتر، بیشتر است. پوست نوزادان نازک و لطیف است و نمی تواند برای مدت طولانی در معرض آفتاب یا ضد آفتاب های خشن قرار بگیرد. مارک‌های ضد آفتاب مناسب برای نوزادان وجود دارد، اما مطمئن‌ترین شرط این است که یک کلاه بسیار بزرگ روی کودک خود بگذارید و/یا یکی از آن «پناهگاه‌های کودک» را که می‌توانید به ساحل یا استخر ببرید، بخرید تا جایی داشته باشند. تا خنک بماند و نسوزد.
پوست لب‌ها، ناحیه چشم‌ها و بالای سینه‌تان نازک‌ترین پوست بدن شماست، پس بپوشانید! اهمیت کرم ضد آفتاب را نمی توان اغراق کرد و در جایی که پوست شما نازک است بیشتر مورد نیاز است، بنابراین مطمئن شوید که از بالم لب و مرطوب کننده با SPF کافی قوی برای محافظت از شما در هنگام قرار گرفتن در معرض استفاده کنید.
اگر برنامه روزانه شما شامل حمام کردن قبل از رفتن به محل کار یا مدرسه است، حتما از ضد آفتاب موثر روی پوست خود استفاده کنید. خیساندن در آب می تواند برخی از روغن های طبیعی پوست را که معمولاً برای ایجاد درجه ای از محافظت از پوست در برابر نور خورشید استفاده می شود، از بین ببرد.
به حداقل رساندن لکه های ناشی از افزایش سن اغلب یک نگرانی مراقبت از پوست برای زنان با افزایش سن است. لکه‌های افزایش سن معمولاً در مناطقی که بیشتر در معرض نور خورشید هستند ظاهر می‌شوند، مانند صورت، پشت دست‌ها و روی قفسه سینه. محدود کردن قرار گرفتن در معرض نور خورشید و استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF بالا بهترین روش برای جلوگیری از لک های ناشی از افزایش سن است، اما کرم ها و لوسیون های رتینوئید و آلفا هیدروکسی اسید به کاهش ظاهر لکه های قهوه ای ناخواسته کمک می کنند. اگر از محصولات AHA استفاده می کنید، حتماً هر زمان که بیرون هستید از ضد آفتاب استفاده کنید، زیرا پوست شما نسبت به آسیب های خورشید حساس تر خواهد بود.
به خاطر سپردن این نکات به شما این امکان را می دهد که به طور موثرتری از پوست خود مراقبت کنید. پوست شما نشان دهنده سلامت کلی شماست، پس آن را در اولویت قرار دهید.

  • meysam akbari