بهترین بلاگ محتوا

یک وبلاگ برای تولید محتوای ناب

بهترین بلاگ محتوا

یک وبلاگ برای تولید محتوای ناب

یک وبلاگ برای تولید محتوای ناب

  • ۰
  • ۰

یک دندان از دست رفته می تواند منجر به مشکلات زیادی در مورد ظاهر لبخند شما و همچنین کارهای روزمره ای شود که ممکن است آنها را بدیهی فرض کنید. به عنوان مثال، اگر یک دندان آسیاب یا چندین دندان آسیاب را از دست داده اید، خوردن برخی غذاها می تواند دردسر بزرگی باشد. اینجاست که تیم مراقبت دندانی می تواند کمک کند.

تعدادی از بیمارانی که به پزشک مراجعه می کنند، نمی دانند که آیا می توان از ایمپلنت های دندانی برای کمک به جایگزینی مولرهای از دست رفته استفاده کرد. بیایید یک لحظه به بررسی این موضوع بپردازیم، ابتدا با بررسی نقشی که دندان های آسیاب در دهان شما بازی می کنند.

مطالعه بیشتر: نحوه نگهداری ایمپلنت دندان جلو

عملکرد دندان های آسیاب شما

مولرها دندان های پهن و صافی هستند که در پشت دهان قرار دارند. هنگام غذا خوردن، دندان‌های آسیاب به خرد کردن، آسیاب کردن و له کردن غذا کمک می‌کنند تا بلع آن آسان‌تر شود.

همانطور که می توانید تصور کنید، اگر دندان های آسیاب را از دست بدهید، جویدن غذا بسیار دشوارتر است. خوردن سبزیجات، میوه ها و سایر غذاهای ترد یا سفت ممکن است دشوار باشد. رژیم غذایی نرم ممکن است به سادگی با توجه به محدودیت های شما هنگام جویدن ضروری باشد. به همین دلیل است که گزینه های جایگزین در این موارد بسیار مهم هستند.

در مورد ایمپلنت های دندانی

ایمپلنت های دندانی ریشه های مصنوعی دندانی هستند که با جراحی به استخوان فک شما متصل می شوند. هنگامی که ایمپلنت های دندانی در جای خود قرار می گیرند، درست مانند ریشه های دندان طبیعی عمل می کنند. ایمپلنت‌های دندانی می‌توانند تاج‌ها، پل‌ها و حتی پروتزهای کامل را پشتیبانی کنند. بیماران زیبایی لبخند بهبود یافته و توانایی آنها را برای خوردن غذاها به حالت عادی قبل از از دست دادن دندان بازیابی می کند.

روند کلی درمان چندین ماه زمان نیاز دارد زیرا ایمپلنت دندان باید با استخوان فک ترکیب شود. این فرآیند به عنوان osseointegration شناخته می شود.

کاندیدای ایمپلنت دندان

کاندیدای مناسب برای ایمپلنت دندان افرادی هستند که یک دندان یا چندین دندان از دست داده اند و تراکم استخوان کافی در ناحیه شکاف دندان دارند. آنها باید از سلامت کلی خوبی برخوردار باشند و بتوانند جراحی دهان را بدون اینکه بعد از عمل دچار مشکلات سلامتی شدید شوند، تحمل کنند.

ممکن است به پیوند استخوان و لثه نیاز باشد

اگر بیمار از تحلیل استخوان و/یا تحلیل لثه در ناحیه شکاف دندان رنج برده باشد، برای ساختن بافت های سخت و نرم به جراحی بیشتری نیاز است. پیوند استخوان و پیوند لثه هر دو گزینه‌هایی هستند که می‌توانند در چنین شرایطی بیماران را کاندیدای مناسبی برای ایمپلنت‌های دندانی کنند.

به خاطر داشته باشید که پیوند استخوان یا پیوند لثه با هزینه اضافی همراه خواهد بود و قبل از از سرگیری روند دندانپزشکی ایمپلنت، زمان بیشتری برای بهبودی لازم است.

جایگزینی مولرهای متعدد

هنگامی که یک بیمار فقط یک دندان مولر را از دست داده است، می توان از یک روکش دندان برای جایگزینی آن دندان استفاده کرد. در موارد از دست دادن دندان گسترده تر، گزینه های مختلفی در نظر گرفته می شود.

برای چند دندان از دست رفته (مثلاً مولر و پرمولر)، یک بریج دندان می تواند به جایگزینی چندین دندان پشت سر هم کمک کند. هنگامی که بیمار اکثر یا تمام دندان های خود را از دست داده باشد، پروتز دندان ایده آل ترین خواهد بود. در طول یک مشاوره، ما می توانیم این گزینه ها را با جزئیات بسیار بیشتر با شما پوشش دهیم.

  • ۰۱/۰۳/۰۸
  • meysam akbari

نظرات (۱)

خیلی مطبی جالب و خوبی بود ممنونم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی