بهترین بلاگ محتوا

یک وبلاگ برای تولید محتوای ناب

بهترین بلاگ محتوا

یک وبلاگ برای تولید محتوای ناب

یک وبلاگ برای تولید محتوای ناب

۴ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

شارژ سریع چیست؟

شارژ سریع یکی از ویژگی هایی است که به شما امکان می دهد دستگاه خود را تنها در کسری از زمان که معمولاً طول می کشد، شارژ کنید. این که تلفن یا دستگاه دیگر شما از شارژ سریع پشتیبانی می کند، به مدار شارژ موجود بستگی دارد.

به همین دلیل، دستگاه شما فقط می تواند قدرتی را که مدار شارژ برای مدیریت آن طراحی شده است، بگیرد. به همین دلیل است که اتصال دستگاه شما به یک آجر سریع شارژ لزوماً باعث نمی شود سریعتر شارژ شود. البته ممکن است دلایل دیگری وجود داشته باشد که چرا تلفن هوشمند شما به آرامی شارژ می شود و شما باید این موارد را نیز در نظر بگیرید.

شارژ سریع باعث می شود هر زمان که احساس می کنید نیاز به تقویت دارید، باتری خود را شارژ کنید. با توجه به افزایش روزافزونی که ما روی دستگاه های خود صرف می کنیم و اینکه چگونه می توان یک بار شارژ را در تمام طول روز سخت کرد، شارژ سریع بیش از هر زمان دیگری ضروری است.

 

شارژ صحیح

 

شارژ سریع در نظر گرفته می شود؟

شارژ سریع به عنوان یک اصطلاح بازاریابی موثر برای محصولات الکترونیکی مختلف تبدیل شده است. با این حال، شما معمولاً در مواد بازاریابی گوشی های هوشمند به این اصطلاح برخورد می کنید.

این مواد گاهی اوقات فریبنده هستند و شما را فریب می دهند و فکر می کنید دستگاه شما از شارژ سریع پشتیبانی می کند - فقط برای اینکه بعداً متوجه شوید که اینطور نیست. بنابراین، چند وات شارژ سریع در نظر گرفته می شود؟

به طور معمول، سازندگان تلفن های هوشمند هر چیزی را که بیش از 10 وات باشد، به عنوان نرخ شارژ سریع برچسب گذاری می کنند. با این حال، هیچ استاندارد صنعتی در مورد سرعت شارژ سریع در نظر گرفته نشده است. هرچه این عدد بیشتر باشد، سرعت شارژ سریعتر است.

آیا شارژ سریع به باتری آسیب می رساند؟

این سوال معمولاً به دلیل گرمای ناشی از بمباران دستگاه شما با قدرت زیاد ایجاد می شود. و همانطور که ممکن است قبلاً بدانید، گرما برای باتری شما مضر است-به خصوص باتری های لیتیوم یونی، که امروزه بیشتر تلفن های هوشمند از آن استفاده می کنند. به همین دلیل است که سیستم های شارژ سریع تلاش می کنند تا گرما را تا حد ممکن کاهش دهند در حالی که خروجی را افزایش می دهند.

نه واقعا، نه این به دلیل عملکرد سریع شارژ است. باتری های سریع شارژ دارای دو مرحله شارژ هستند. مرحله اول جایی است که آنها تا آنجا که ممکن است قدرت را به دست می گیرند. فاز اول معمولاً زمانی است که ظرفیت باتری کم یا خالی است.

این توضیح می دهد که چرا در مواد بازاریابی گوشی های هوشمند، شرکت هایی را می بینید که چگونه شارژ سریع آنها زمان خاصی را طول می کشد تا باتری را از صفر تا برخی از ظرفیت شارژ کند.

اما به محض رسیدن ظرفیت باتری به آن حد مجاز، سرعت شارژ کاهش می یابد تا از استرس و حرارت که می تواند به عمر باتری گوشی آسیب برساند جلوگیری کند. احتمالاً متوجه شده اید که تلفن شما در درصد خاصی سریعتر شارژ می شود، اما برای پر کردن باتری طولانی تر. به این دلیل.

همچنین لازم به یادآوری است که اگر دمای دستگاه شما از حد معینی فراتر رود، ممکن است گوشی شما به طور خودکار شارژ سریع را خاموش کند.

شرکت های تلفن چگونه می توانند تاثیر شارژ سریع را کاهش دهند؟

شرکت های تلفن های هوشمند نیز راه های دیگری را برای کاهش تاثیر مرحله شارژ سریع بر باتری با استفاده از طراحی دو باتری طراحی کرده اند. به این ترتیب، دو باتری بار ورودی بالا را در مرحله شارژ سریع تقسیم می کنند-بنابراین از آسیب جلوگیری می کند.

یکی دیگر از اقدامات پیشگیرانه، سیستم های مختلف نرم افزار مدیریت باتری است. تلفن های هوشمند دارای سیستم مدیریتی اختصاصی برای نظارت بر شارژ هستند و از آسیب دیدن باتری در اثر شارژ ورودی بالا جلوگیری می کنند. شارژ باتری بهینه اپل نمونه ای عالی از این موضوع است.

در اصل، کارآیی نرم افزار مدیریت باتری تلفن شما تعیین می کند که آیا شارژ سریع به باتری شما آسیب می رساند یا خیر.

نکته اصلی این است که شارژ سریع بر عمر باتری شما تأثیر قابل توجهی نمی گذارد. اما فیزیک پشت این فناوری بدین معناست که نباید انتظار داشته باشید که باتری بیشتر از استفاده از آجر معمولی شارژ "کند" دوام بیاورد.

اما این فقط یک عامل واحد است. طول عمر باتری بسته به عوامل مختلف متفاوت است. به عنوان مثال، اپل در مورد تلفن های خود موارد زیر را می گوید:

آیا باید نگران تاثیرات سریع شارژ بر باتری باشید؟

زیاد نیست. همانطور که در بالا اشاره شد، سیستم مدیریت شارژ از باتری مراقبت می کند تا از آسیب جلوگیری کند. واضح است که این احتمال وجود دارد که عمر باتری تحت تأثیر قرار گیرد، اما این تا حد قابل توجهی نگرانی جدی را ایجاد نمی کند. بنابراین، نباید زیاد نگران باشید.

تردیدهای شما در مورد شارژ سریع احتمالاً اکنون از بین رفته است. بنابراین، چرا روشهای مختلفی را که می توانید دستگاه خود را کمی سریعتر شارژ کنید، در نظر نگیرید؟

 

 

  • meysam akbari
  • ۰
  • ۰

دریل(Drill) که در تلفظ عام دلر عنوان می شود،  یکی از پرکاربرد ترین ابزارهای صنعتی است برای ایجاد سوراخ و حفره  بر روی سطوح جامد میباشد. برخی از مدل های دریل قابلیت باز و بسته کردن پیچ را دارد.به این دلیل است که دریل را می توان یکی از ابزار های برقی و شارژی مورد نیاز در هر خانه و جعبه ابزاری دانست.

هنگام خرید یک دریل، احتمال زیادی وجود دارد که گیج شوید، مخصوصاً اگر برای اولین بار خرید می کنید. اما، اگر بدانید به دنبال چه چیزی هستید، خرید تبدیل به یک نسیم می شود و هرگز از خرج کردن خود پشیمان نمی شوید.

هنگام جستجوی بهترین دریل، موارد زیادی وجود دارد که باید آنها را در نظر بگیرید. در این بخش، ما برخی از عواملی را که باید برای پیدا کردن مته برای همه نیازهای خود در نظر بگیرید، روشن می کنیم.

نوع دریل

اولین و مهمترین نکته ای که هنگام خرید دستگاه حفاری باید در نظر بگیرید این است که به چه نوع نیاز دارید؟

در مورد خرید دریل، دو پرس مختلف وجود دارد که می توانید یکی را انتخاب کنید، یا مدل نیمکت یا آن که روی زمین نشسته است.

مدل های نیمکت نشین نسبت به مدل های کف فضای بسیار کمتری را اشغال می کنند و همچنین بسیار سبک وزن هستند که باعث می شود از قابلیت حمل بسیار بالایی برخوردار باشند. با این حال، به دلیل اندازه کوچک آنها، آنها همیشه ثابت ترین دریل نیستند.

اما اگر در مورد دریل کف صحبت می کنید، آنها بسیار قوی تر هستند و تقریباً در همه نوع مصالح قابل استفاده هستند. اگر به دنبال دریل برای چوب یا فلز هستید، پیشنهاد می کنیم از مدل های کف استفاده کنید.

محدوده سرعت

عامل بعدی که باید در نظر گرفته شود سرعت است. سرعت چرخشی است که در آن دستگاه حرکت می کند و به عنوان RPM نشان داده می شود.

اگر به سراغ دستگاه مته ای بروید که دارای طیف گسترده ای از گزینه های سرعت است، بسیار منطقی تر خواهد بود. این به شما امکان می دهد با مواد مختلف کار کنید و همیشه می توانید سرعت را بر اساس آن تنظیم کنید.

فرض کنید اگر در حال حفاری یک ماده نازک هستید، همیشه می توانید سرعت را افزایش داده و کار را سریعتر انجام دهید. اما اگر یک فلز یا چوب ضخیم را می برید، باید سرعت را پایین نگه دارید تا بتواند مته را با برش دقیق کاملاً برش دهد.

قدرت موتور

وقتی صحبت از موتور دریل می شود، باید در نظر بگیرید که چه نوع کار از دستگاه به دست می آید. اگر بدنبال دریل ای هستید که فلزات و چوب را خرد کند، باید به سراغ مته هایی با موتورهای بزرگتر بروید.

قدرت موتور به HP یا اسب بخار نشان داده می شود. هر چه HP بیشتر باشد، گشتاور بالاتری نیز می تواند ایجاد شود. هرچه موتور شما قوی تر باشد، انجام کارهای سخت تر مانند حفاری فلزات ضخیم تر یا انواع دیگر مواد آسان تر خواهد بود.

چه موادی می تواند برش دهد؟

نوع موادی که می توانید از مته برش دهید به سرعت کار دستگاه بستگی دارد. با سرعت کمتری که می توانید در دریل استفاده کنید، مواد ضخیم تری را می توانید با آن برش دهید. برای روشن تر شدن مطلب، اجازه دهید مثالی را در اینجا ذکر کنیم، NOVA 58000 Voyager با حداقل RPM 50 ارائه می شود که برای برش مواد ضخیم تر و سخت تر مناسب است. "

شما همچنین می توانید از اکثر این دریل ها برای چوب و برش پلاستیک ها به شرطی که دارای RPM بالا باشند، استفاده کنید.

ظرفیت حفاری

ظرفیت حفاری به این معنی است که چقدر قطعه ای قادر خواهید بود از طریق دستگاه خود حفاری کنید. اگر می خواهید قطعات بزرگتر را برش دهید، به ابزاری نیاز دارید که ظرفیت بیشتری دارد.

سطح پرنده

لوله توخالی که دوک را روی دریل احاطه کرده است، به عنوان کویل شناخته می شود. دوک قسمتی از پرس است که بیت مته را می چرخاند. هر دریل دارای یک مکانیزم داخلی یکپارچه است که به شما امکان می دهد تا هنگام کار مشغول پایین آمدن و بالا آمدن فرش شوید. این فرایند با چرخاندن دسته به پهلو درست مانند چرخ خیاطی انجام می شود.

هرچه بیشتر با چرخش در هر پیچ به شما امکان می دهد ضخیم ترین فلزات را برش دهید.

میز کار

اندازه میز کار یک پایه حفاری به شما امکان می دهد تعیین کنید که چقدر قطعه را قادر خواهید بود بر روی پرس سوراخ کنید. همچنین باید مراقب پرس های مته ای باشید که دارای شیارهایی هستند تا فلز یا چوب را در حین حفاری در جای خود نگه دارد.

همچنین می توانید به دنبال جداولی باشید که قابلیت چرخش داشته باشند تا در زوایای مختلف کار کنند.

ساخت و دوام

در آخر اما قطعاً مهم نیست، ساخت و ساز و کیفیت دوخت دریل نیز از نکات بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

دریل چیزی نیست که بتوانید هر چند ماه یکبار خریداری کنید. این تجهیزات گران قیمت هستند، بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که دستگاهی که خریداری می کنید از کیفیت ساخت خوبی برخوردار است. برای اطمینان از خرید دریل مناسب، دستگاهی را انتخاب کنید که از فلز کامل ساخته شده و هیچ گونه قطعه پلاستیکی به آن متصل نشده باشد.

این به جلوگیری از خرابی آن کمک می کند.

بنابراین، این 8 فاکتور است که هنگام خرید پرس پرس باید به آنها توجه کنید. ما امیدواریم که این مورد بتواند به شما کمک کند و اکنون دقیقاً چیزهایی را که باید به دنبال آنها باشید می دانید. برای خرید یک دریل مناسب می توانید به سایت https://superabzarpars.com/ مراجعه نمایید.

  • meysam akbari
  • ۰
  • ۰

کاغذ دیواری داماسک به هیچ وجه یک مد یا سنت قدیمی و فرسوده نیست که آخرین روزهای خود را به خود دیده است. در واقع، کاملا برعکس. این طرح با ظهور مجدد در خانه های ویکتوریایی، عتیقه ای، قدیمی و با طراحی زیبا، محبوبیت خود را افزایش می دهد.

وقتی کاغذ دیواری به درستی انجام شود، می تواند خانه شما را تکمیل کند و وقتی زمان عرضه آن در بازار فرا رسید، جذابیت آن را به طرز چشمگیری افزایش دهد. خریداران احتمالی چیزی بیشتر از یک خانه منظم، که برای نشان دادن عظمت، ظرافت و امکانات موجود در خانه شما طراحی شده است، دوست ندارند.

 

کاغذ دیواری داماسک

تاریخچه طراحی های داماسک

الگوی داماسک اولین بار در چین در 300 قبل از میلاد ایجاد شد. به عنوان یک تکنیک بافندگی برای اشراف و پادشاهی استفاده می شود. در اوایل قرون وسطی، الگوی داماس شکوفا شد و نام خود را از شهر دمشق، بندری تجاری در جاده ابریشم، که در آن محبوبیت زیادی یافت، گرفت. پارچه داماسک در قرن چهاردهم وارد اروپا شد و اولین استفاده ثبت شده آن در فرانسه بود.

پارچه داماسک ابتدا با بافتن الگوهای پیچیده و برگشت پذیر در پارچه ایجاد شده است. بسیاری از طرح ها دارای نقوش گلدار، خطوط تمیز و الگوهای با حس ریتم هستند.

این طرح ها آنقدر محبوب شدند که امروزه در همه چیز از دیوارپوش، روکش و رومیزی گرفته تا لباس و کاغذ دیواری استفاده می شود. طرح های کاغذ دیواری داماسک در اندازه ها، سبک ها و رنگ های متنوعی وجود دارد که تقریباً با هر سلیقه یا اندازه اتاق مطابقت دارد.

چگونه کاغذ دیواری داماسک خود را انتخاب کنیم

وقتی بیشتر مردم به کاغذ دیواری داماسک فکر می کنند، تصویری از انگلستان ویکتوریایی، چای بلند و لوئی چهاردهم فرانسوی به طور کلی به ذهن می آید.

اما این طرح زیبا و تزئینی نباید تنها به خانه هایی با لوسترهای کریستالی و مبلمان دوره ای منتقل شود. باور کنید یا نه، کاغذ دیواری می تواند با سبک های متعدد خانه متناسب باشد و دکوراسیون مدرن را تکمیل کند.

بنابراین چگونه می توانید کاغذ دیواری مناسب را بدون استخدام طراح داخلی انتخاب کنید؟ ابتدا، برخی از قوانین اساسی را بررسی می کنیم.

شکل و عملکرد اتاق داماسک

وقتی نوع کاغذ دیواری را برای خانه خود در نظر می گیرید، ابتدا به اتاق یا اتاق هایی که در نظر دارید توجه کنید. آیا اتاق بزرگی دارید؟ اتاق کوچک؟ اتاق بازی است یا اتاق غذاخوری؟ پاسخ به این سوالات تا حد زیادی تعیین می کند که چه نوع چاپ داماس را انتخاب کنید.

اتاق های کوچک

برای اتاقهای کوچکتر، حداقل الگوها و رنگهای روشن را انتخاب کنید. الگوهای بزرگ و رنگ های تیره یا پر جنب و جوش می توانند یک اتاق کوچک را در احساس کلاستروفوبیک ایجاد کنند. شما نمی خواهید دیوارهای شما بر بقیه اتاق غلبه کند. دیوارها باید تمجید باشند نه نقطه کانونی.

استثنا در این مورد است اگر قصد دارید یک دیوار برجسته داشته باشید. هنگامی که فقط یک دیوار را با کاغذ دیواری پوشانده اید، ظاهر کلی و احساسی را که می خواهید به آن دست پیدا کنید در نظر بگیرید و الگویی را انتخاب کنید که بر این اساس اتاق شما را زیبا کند. منظور از دیوارهای لهجه «پاپ» است، بنابراین الگوهای بزرگتر و رنگ خیره کننده بی جا نخواهد بود.

اتاقهای بزرگ

هرچه اتاق بزرگتر باشد، الگوی بزرگتر و رنگهای زنده تر می توانید انتخاب کنید. بر خلاف اتاقهای کوچکتر، فضاهای بزرگ می توانند الگوهای جسورانه تر و رنگهای زنده را در خود جای دهند. در واقع، شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که الگوی شما خیلی کوچک نیست. در غیر این صورت، طرح از بین می رود و با هم ترکیب می شود و عملاً بیشتر شبیه رنگ است تا کاغذ دیواری.

اگر ظرافت هدف شماست، یک الگوی متوسط ​​بهترین گزینه در اتاق های بزرگ است. خواه از یک الگوی متوسط ​​یا بزرگ استفاده کنید، رنگ و سبکی را انتخاب کنید که با دکوراسیون، مبلمان و سلیقه موجود هماهنگ باشد. کاغذ دیواری خود را با مبلمان خود مطابقت دهید وگرنه مبلمان را با دیوارها جایگزین می کنید.

آشپزخانه ها

هر اتاقی در خانه گزینه مناسبی برای کاغذ دیواری نقاشی است و آشپزخانه نیز مطمئناً از این قاعده مستثنی نیست. آشپزخانه ها می توانند تقریباً با هر سبکی از شیک ضعیف گرفته تا خانه روستایی روستایی، مدرن گرفته تا آنتیک و پرنعمت خود را داشته باشند. کاغذ دیواری یک راه عالی برای حمل تم از عناصری است که در آشپزخانه خود دارید تا ظاهر و حسی منسجم ایجاد کنید.

هنگام انتخاب الگوها و رنگها، سعی کنید رنگها را با بقیه آشپزخانه خود هماهنگ کنید، بنابراین دیوارهای شما به جای اینکه به عنوان نقطه کانونی عمل کنند، کل را برجسته می کنند. الگوهای کوچکتر به خوبی عمل می کنند مگر اینکه به دنبال سبک خاصی باشید.

حمام

اگر تهویه کافی ندارید، حمام ها و کاغذ دیواری می تواند کمی مشکل باشد. اکثر حمام های مدرن این مشکل را ندارند، اما اگر در آب و هوای مرطوب زندگی می کنید، باید اطمینان حاصل کنید که از تهویه کافی برای حفظ وضوح دیوارها اطمینان دارید.

برای حمام، الگوهای کوچکتری در سایه های روشن تر یا خنثی انتخاب کنید که رنگ و حس کلی دکوراسیون شما را تکمیل کند. این اتاقی است که در آن به دیوار محدود خود نیازی ندارید (و احتمالاً نباید داشته باشید) الگوهای بزرگ و پررنگ و رنگهای روشن. انجام این کار باعث می شود حمام شما بسیار کوچکتر از آنچه که هست به نظر برسد.

کاغذ دیواری داماسک مخصوص اتاق خواب

این که آیا به دنبال کاغذ دیواری برای اتاق خواب اصلی خود یا اتاق بازی کودکان هستید، انتخاب الگوها و رنگ ها می تواند در جهات مختلفی انجام شود. ابتدا به اندازه اتاق توجه کنید. با رعایت قوانین کلی برای انتخاب کاغذ دیواری، هرچه اتاق بزرگتر باشد، می توانید از الگوی جسورانه تری استفاده کنید. اتاقهای کوچکتر باید نقشهای کوچکتری روی دیوارها داشته باشند. اتاق های کودکستان و نوزادان با رنگ های روشن و الگوهای کوچک بهتر به نظر می رسند.

اتاق خواب های بزرگ می توانند الگوهای جسورانه تر و رنگ های متمایز را ارائه دهند. اتاق خواب های مهمان باید رنگ ها و الگوهایی داشته باشند که به جای ایجاد یک حالت، محیطی خنثی تر و آرام تر را ارائه می دهند. اگر بیش از یک اتاق مهمان دارید، از انتخاب سبک های مختلف و "حس" برای هر یک لذت ببرید.

کاغذ دیواری داماسک برای اتاق نشیمن

اتاقهای نشیمن و اتاقهای خانواده مکانهای مناسبی برای نمایش الگوهای داماس منحصر به فرد هستند. اتاق های نشیمن بزرگ و پلان های طبقه باز که به آشپزخانه یا اتاق سرگرمی متصل می شوند، برای طرح های بزرگتر و جسورانه که به جلوه کلی و احساس خانه شما کمک می کند، ایده آل هستند. اطمینان حاصل کنید که الگو و انتخاب رنگ شما به جای آنکه سبک شما را از بین ببرد، سبک شما را تکمیل می کند.

ظاهر و احساس تصویر زمینه داماسک

با توجه به محبوبیت روزافزون طرح های داماس، اکنون می توانید کاغذ دیواری را در رنگ ها و نقوش بیابید که کاملاً مناسب هر اتاق خانه شما و تقریباً هر ساختمان دوره ای باشد. در اینجا چندین مورد را باید در نظر گرفت.

کاغذ دیواری داماسک خاکستری

خاکستری در بسیاری از خانه ها از سبک های قدیمی تا مدرن به رنگ دو رنگ تبدیل شده است. خاکستری یک رنگ بسیار متنوع است که می تواند با سبک های مختلف متناسب باشد. برای ایجاد حس معاصر، الگوهای بزرگتر و جسورانه تر را انتخاب کنید. حداقل الگوها و تضاد رنگ برای اتاقهای کوچکتر یا اتاقهایی که ظاهر و احساس ملایم تری دارند ایده آل است.

کاغذ دیواری داماسک بنفش

هرچه اتاق بزرگتر باشد، می توانید جسورتر بروید. دیوارهای برجسته نیز برای رنگهای روشن و الگوهای بزرگ ایده آل هستند زیرا محدود به منطقه خاصی هستند. هدف با رنگ های جسورانه و الگوهای بزرگ، تکمیل مبلمان موجود و وسعت زیاد فضا است.

کاغذ دیواری فلزی داماسک

کاغذ دیواری نقاشی با تن ها یا الگوهای فلزی به فضایی با نور زیاد نیاز دارد تا طرح را به نمایش بگذارد. برای یک سبک کلاسیک، الگوهایی با نکات طرح های فلزی ایده آل هستند. اگر به دنبال احساس مدرن تری هستید، یک طرح براق را انتخاب کنید که دارای عناصر فلزی در طرح و پس زمینه باشد.

الگوهای داماسک بلوار کاغذ دیواری

هنگام انتخاب الگوی کاغذ دیواری، توجه به ظاهر کلی اتاق و اتاق آن بسیار مهم است. فراتر از آن، می توانید طرح هایی را پیدا کنید که تقریباً با هر سلیقه، رنگ بندی و سبک مطابقت داشته باشد. دستورالعمل های کلی را در نظر داشته باشید، اما لذت ببرید، ترکیب کنید و الگوهایی را انتخاب کنید که نشان دهنده شخصیت و حس طراحی شما باشد.

شما برای خرید کاغذ دیواری داماسک می تواندی اینجا کلیک کنید.

  • meysam akbari
  • ۰
  • ۰

طیف وسیعی از درمان ها برای ریزش مو وجود دارد، مانند داروهایی که درجات مختلفی از اثربخشی آنها برای مشکلات ریزش مو شناخته شده است، که در کلینیک موی خیابان هارلی برای ما به خوبی شناخته شده است. برخی داروها وجود دارد که ثابت کرده است می تواند ریزش مو و نازک شدن موها را متوقف کند. معروف ترین آنها Finasteride یا Propecia نام دارد.

داروهای ریزش مو چگونه کار می کنند؟

برخی از رایج ترین داروهای ریزش مو به همان شیوه برای مقابله با ریزش مو عمل می کنند. آنها مانع از تبدیل تستوسترون به دی هیدروتستوسترون (DHT) می شوند، هورمونی که باعث طاسی ارثی و ریزش مو در زنان می شود. این هورمون می تواند با شکستن فولیکول های مو که از نظر ژنتیکی آسیب پذیر هستند، جلوگیری کرده و از رشد مو در آینده جلوگیری کند.

با استفاده از داروها برای مهار این روند، بیماران می توانند رشد مجدد مو را تجربه کنند. این دارو نه تنها روند را متوقف یا کند می کند و از ریزش مو جلوگیری می کند، بلکه حتی می تواند باعث رشد مجدد موها شود و انواع مختلف ریزش مو را مورد هدف قرار دهد.

 

درمان دارویی ریزش مو

نکته مهمی که باید به آن توجه شود این است که داروی ریزش مو داروی رشد مو نیست. اگرچه می تواند رشد را تجدید کند و اثبات شده است که در بالای تاج سر موثر است، اما قسمت جلوی خط مو به این داروها کمتر پاسخ می دهد. این ناحیه ممکن است بیش از تاج سر در برابر دارو مقاومت کند و بنابراین اغلب توصیه می شود که بیماران برای کاهش ریزش مو از دارو استفاده کنند و سپس از روش های دیگر مانند کاشت مو برای جایگزینی موهای از دست رفته که دوباره باز نمیشوند استفاده کنند. -به خودی خود رشد می کند این به این دلیل است که جراحی های ترمیم مو راه حل های طولانی مدت هستند که می توانند خط مو را به طور م موثرتر و قابل اطمینان تری نسبت به داروهای رشد مو تغییر دهند.

فیناستراید

فیناستراید، که با نام های مختلفی از جمله؛ Proscar، Propecia، Fincar، Finpecia، Finax، Finast، Finara، Finalo، Prosteride، Gefina، Finasterid IVAX. این داروی ریزش مو یک آنتی آندروژن است که با مهار نوع II 5-alpha reductase، آنزیمی که تستوسترون را به دی هیدروتستوسترون (DHT) تبدیل می کند، عمل می کند. این دارو به عنوان یک درمان در هیپرپلازی خوش خیم پروستات (BPH) در دوزهای پایین و در سرطان پروستات در دوزهای بالاتر استفاده می شود. علاوه بر این، در بسیاری از کشورها به عنوان درمان ریزش مو برای آلوپسی آندروژنتیک ثبت شده است.

در یک مطالعه 5 ساله بر روی مردان مبتلا به ریزش موی خفیف تا متوسط ​​، 48 درصد از افرادی که با داروی مارک رشد مو تحت درمان قرار گرفتند، فیناستراید 1 میلی گرم مقداری رشد مجدد مو را تجربه کردند و 42 درصد هیچ ریزش دیگری نداشتند. میانگین تعداد موها در گروه درمان بالاتر از حد اولیه باقی ماند و تفاوت فزاینده ای با تعداد موهای گروه دارونما در تمام پنج سال مطالعه نشان داد. فیناستراید فقط تا زمانی که مصرف شود موثر است. موهای جمع شده یا نگهداری شده در عرض 6 تا 12 ماه پس از قطع درمان از بین می روند. در مطالعات بالینی، نشان داده شد که فیناستراید، مانند ماینوکسیدیل، هم روی ناحیه تاج و هم روی خط مو کار می کند، اما در ناحیه تاج بیشتر موفق است.

داروی ریزش مو فیناستراید چگونه کار می کند؟

فیناستراید، هنگامی که به عنوان داروی ریزش مو استفاده می شود، با مسدود کردن آنزیم، نوع II 5 آلفا ردوکتاز، جلوی ریزش مو را می گیرد و با این کار سطح هورمون در پوست سر را کاهش می دهد که چرخه رشد مو را کوتاه می کند و به موها اجازه می دهد. برای بازگشت به یک چرخه طبیعی رشد. این به نوبه خود می تواند ریزش مو را متوقف کرده و رشد جدیدی را در مردان مبتلا به طاسی مردانه (آلوپسی آندروژنتیک) افزایش دهد و تراکم مو را بهبود بخشد. استفاده مداوم یک بار در روز به مدت 3-6 ماه قبل از مشاهده هرگونه مزیت قابل توجه مورد نیاز است و اثرات آن 6-12 ماه پس از قطع درمان معکوس می شود بنابراین استفاده مداوم برای حفظ مزیت توصیه می شود.

آیا داروی ریزش مو عوارض جانبی دارد؟

هنگامی که با دوز توصیه شده مصرف میشود، عوارض جانبی احتمالی فیناستراید معمولاً خفیف است و به طور کلی باعث نشده است که مردان دارو را قطع کنند. مانند سایر نسخه های استاندارد، داروهای ریزش مو یا رشد مو، از جمله فیناستراید، عوارضی را در مردان و زنان مشاهده کرده است. عوارض جانبی عبارتند از:

  • کاهش میل جنسی
  • اختلال در نعوظ
  • کاهش حجم انزال
  • حساسیت یا بزرگ شدن سینه
  • بثورات یا سوزش پوست
  • خارش و تورم لب و صورت
  • درد بیضه

لطفاً توجه داشته باشید که این عوارض موقتی بوده و فقط در طول دوره مصرف داروهای ریزش مو مشاهده می شوند.

موارد دیگری که باید در مورد فیناستراید در نظر بگیرید؟

برخی از کاربران، در تلاش برای صرفه جویی در هزینه، Proscar را به جای Propecia می خرند و قرص های Proscar را تقسیم می کنند تا دوز Propecia را تقریبی کنند. اگر زنان در سن بارداری در خانه هستند، انجام این کار عموماً توصیه نمی شود. این به این دلیل است که فیناستراید، حتی در غلظت های کوچک، می تواند باعث نقایص مادرزادی در جنین نر در حال رشد شود. نقایص مادرزادی شامل ایجاد دستگاه تناسلی مردان است (چنین عوارضی در رشد جنین های زن مشاهده نشده است). در اکثر درج های محصول ذکر می شود که گرد و غبار یا خرده های قرص های شکسته Propecia باید از زنان باردار دور نگه داشته شود.

داروی رشد مجدد موماینوکسیدیل

ماینوکسیدیل یک گشاد کننده عروق است و در ابتدا منحصراً به عنوان داروی خوراکی (Loniten®) برای درمان فشار خون بالا استفاده می شد. با این حال، مشخص شد که دارای اثر جانبی جالب رشد مو و معکوس کردن طاسی است. در دهه 1980، شرکت Upjohn یک محلول موضعی تولید کرد که حاوی 2٪ ماینوکسیدیل برای درمان ریزش مو، درمان طاسی و ریزش مو، با نام تجاری Rogaine در ایالات متحده و Rogaine در خارج از ایالات متحده بود.

درمانها معمولاً شامل 5٪ محلولهای غلظت است که برای مردان طراحی شده است، در حالی که محلولهای 2٪ غلظت برای زنان طراحی شده است. مشخص نیست که چگونه این دارو رشد مو را تحریک می کند. برخی از کارشناسان معتقدند که ماینوکسیدیل رگ های خونی اطراف فولیکول های مو را گشاد می کند و باعث افزایش منابع مغذی و افزایش رشد مو می شود.

کلید استفاده از ماینوکسیدیل برای جلوگیری از ریزش مو این است که زودتر از آن استفاده کنید. بهترین کاندیداها کسانی هستند که لاغر می شوند اما طاس نیستند. افرادی که تراکم موی بیشتری در ابتدای درمان دارند، کاندیداهای خوبی هستند. اگر داروی رشد مو متوقف شود، پس از استفاده طولانی مدت، ریزش مو ممکن است افزایش یابد.

نحوه استفاده از داروی ماینوکسیدیل برای رشد مو

ممکن است قبل از مشخص شدن شواهدی از رشد مجدد موها، دو بار مصرف روزانه تا چهار ماه مورد نیاز باشد. شروع و میزان رویش مجدد موها در بیماران مختلف تحت درمان با این دارو ممکن است متغیر باشد. در صورت رویش مجدد موها، دوبار استفاده روزانه برای افزایش و تداوم رشد مو ضروری است (مگر اینکه پزشک دستور دیگری دهد). رشد اولیه موها ممکن است موهای نرم، نازک و بی رنگ باشد که به سختی قابل مشاهده است. با این حال، پس از درمان بیشتر، موهای جدید باید رنگ و ضخامت سایر موهای سر را داشته باشند.

اگر یک یا دو برنامه از دست رفت، برنامه های دو بار در روز را مجدداً راه اندازی کنید و به برنامه معمول بازگردید. سعی نکنید دوزهای فراموش شده را جبران کنید یا بیش از 1 میلی لیتر در یک زمان استفاده کنید. از آن برای پوست آفتاب سوخته استفاده نکنید.

استفاده از ماینوکسیدیل در تمام مدت تجویز شده توسط پزشک مهم است، حتی اگر رشد مو در چند ماه ظاهر نشود. اگر داروی رشد مو بعد از چهار ماه یا بیشتر موثر نبود، با پزشک خود مشورت کنید، زیرا این دارو ممکن است برای شما مثر نباشد. معمولاً در محلول 1-3 twice دو بار در روز استفاده می شود. برای مشاهده مزایای آن باید حدود شش ماه استفاده شود.

آیا ماینوکسیدیل عوارض جانبی دارد؟

عوارض عمده نادر است، اما بیمارانی که از بیماری قلبی یا فشار خون رنج می برند، قبل از شروع این نوع داروهای ریزش مو باید با پزشک خود مشورت کنند.

شایع ترین مشکل تحریک و خشکی پوست است. مقادیر زیاد ماینوکسیدیل می تواند عوارض جانبی ایجاد کند از جمله ؛

  • افت فشار خون
  • سردرد
  • ضربان قلب نامنظم یا سریع
  • تاری دید
  • درد قفسه سینه

معایب داروی ریزش مو

اگرچه مصرف داروهای ریزش مو نکات مثبت زیادی دارد، اما باید به خاطر داشته باشید که همیشه بهترین راه حل برای همه نیست.

مانند سایر داروها، داروهای ریزش مو هم همگی عوارض جانبی خواهند داشت. بزرگترین عیب داروی ریزش مو، چیزی که اکثر مردم با آن دست به گریبان هستند، این است که برای کاهش موثر و حتی جلوگیری از ریزش مو، باید آن را به طور مداوم مصرف کنید. به محض اینکه داروی ریزش مو متوقف شود، ریزش مو دوباره برمی گردد. این امر برای برخی به دلیل هزینه جاری و همچنین عدم تمایل به مصرف مداوم داروها و مقابله با عوارض جانبی غیر واقعی است.

برای برخی، داروهای ریزش مو به دلایل مختلف، مانند تجربه عوارض جانبی یا عدم امکان مصرف آن همراه با دوره دیگری از دارو، گزینه ای نیست. برای کسانی که مناسب نیستند، گزینه های ترمیم مو دیگری مانند کاشت مو و پیگمنتیشن پیشرفته تریکو وجود دارد که ممکن است مناسب باشد.

اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد درمان ریزش مو بدانید روی لینک زیر کلیک کنید:

https://mag.mahtateb.com/fa/محصولات/درمان-ریزش-مو

 

 

  • meysam akbari