بهترین بلاگ محتوا

یک وبلاگ برای تولید محتوای ناب

بهترین بلاگ محتوا

یک وبلاگ برای تولید محتوای ناب

یک وبلاگ برای تولید محتوای ناب

  • ۰
  • ۰

طیف وسیعی از درمان ها برای ریزش مو وجود دارد، مانند داروهایی که درجات مختلفی از اثربخشی آنها برای مشکلات ریزش مو شناخته شده است، که در کلینیک موی خیابان هارلی برای ما به خوبی شناخته شده است. برخی داروها وجود دارد که ثابت کرده است می تواند ریزش مو و نازک شدن موها را متوقف کند. معروف ترین آنها Finasteride یا Propecia نام دارد.

داروهای ریزش مو چگونه کار می کنند؟

برخی از رایج ترین داروهای ریزش مو به همان شیوه برای مقابله با ریزش مو عمل می کنند. آنها مانع از تبدیل تستوسترون به دی هیدروتستوسترون (DHT) می شوند، هورمونی که باعث طاسی ارثی و ریزش مو در زنان می شود. این هورمون می تواند با شکستن فولیکول های مو که از نظر ژنتیکی آسیب پذیر هستند، جلوگیری کرده و از رشد مو در آینده جلوگیری کند.

با استفاده از داروها برای مهار این روند، بیماران می توانند رشد مجدد مو را تجربه کنند. این دارو نه تنها روند را متوقف یا کند می کند و از ریزش مو جلوگیری می کند، بلکه حتی می تواند باعث رشد مجدد موها شود و انواع مختلف ریزش مو را مورد هدف قرار دهد.

 

درمان دارویی ریزش مو

نکته مهمی که باید به آن توجه شود این است که داروی ریزش مو داروی رشد مو نیست. اگرچه می تواند رشد را تجدید کند و اثبات شده است که در بالای تاج سر موثر است، اما قسمت جلوی خط مو به این داروها کمتر پاسخ می دهد. این ناحیه ممکن است بیش از تاج سر در برابر دارو مقاومت کند و بنابراین اغلب توصیه می شود که بیماران برای کاهش ریزش مو از دارو استفاده کنند و سپس از روش های دیگر مانند کاشت مو برای جایگزینی موهای از دست رفته که دوباره باز نمیشوند استفاده کنند. -به خودی خود رشد می کند این به این دلیل است که جراحی های ترمیم مو راه حل های طولانی مدت هستند که می توانند خط مو را به طور م موثرتر و قابل اطمینان تری نسبت به داروهای رشد مو تغییر دهند.

فیناستراید

فیناستراید، که با نام های مختلفی از جمله؛ Proscar، Propecia، Fincar، Finpecia، Finax، Finast، Finara، Finalo، Prosteride، Gefina، Finasterid IVAX. این داروی ریزش مو یک آنتی آندروژن است که با مهار نوع II 5-alpha reductase، آنزیمی که تستوسترون را به دی هیدروتستوسترون (DHT) تبدیل می کند، عمل می کند. این دارو به عنوان یک درمان در هیپرپلازی خوش خیم پروستات (BPH) در دوزهای پایین و در سرطان پروستات در دوزهای بالاتر استفاده می شود. علاوه بر این، در بسیاری از کشورها به عنوان درمان ریزش مو برای آلوپسی آندروژنتیک ثبت شده است.

در یک مطالعه 5 ساله بر روی مردان مبتلا به ریزش موی خفیف تا متوسط ​​، 48 درصد از افرادی که با داروی مارک رشد مو تحت درمان قرار گرفتند، فیناستراید 1 میلی گرم مقداری رشد مجدد مو را تجربه کردند و 42 درصد هیچ ریزش دیگری نداشتند. میانگین تعداد موها در گروه درمان بالاتر از حد اولیه باقی ماند و تفاوت فزاینده ای با تعداد موهای گروه دارونما در تمام پنج سال مطالعه نشان داد. فیناستراید فقط تا زمانی که مصرف شود موثر است. موهای جمع شده یا نگهداری شده در عرض 6 تا 12 ماه پس از قطع درمان از بین می روند. در مطالعات بالینی، نشان داده شد که فیناستراید، مانند ماینوکسیدیل، هم روی ناحیه تاج و هم روی خط مو کار می کند، اما در ناحیه تاج بیشتر موفق است.

داروی ریزش مو فیناستراید چگونه کار می کند؟

فیناستراید، هنگامی که به عنوان داروی ریزش مو استفاده می شود، با مسدود کردن آنزیم، نوع II 5 آلفا ردوکتاز، جلوی ریزش مو را می گیرد و با این کار سطح هورمون در پوست سر را کاهش می دهد که چرخه رشد مو را کوتاه می کند و به موها اجازه می دهد. برای بازگشت به یک چرخه طبیعی رشد. این به نوبه خود می تواند ریزش مو را متوقف کرده و رشد جدیدی را در مردان مبتلا به طاسی مردانه (آلوپسی آندروژنتیک) افزایش دهد و تراکم مو را بهبود بخشد. استفاده مداوم یک بار در روز به مدت 3-6 ماه قبل از مشاهده هرگونه مزیت قابل توجه مورد نیاز است و اثرات آن 6-12 ماه پس از قطع درمان معکوس می شود بنابراین استفاده مداوم برای حفظ مزیت توصیه می شود.

آیا داروی ریزش مو عوارض جانبی دارد؟

هنگامی که با دوز توصیه شده مصرف میشود، عوارض جانبی احتمالی فیناستراید معمولاً خفیف است و به طور کلی باعث نشده است که مردان دارو را قطع کنند. مانند سایر نسخه های استاندارد، داروهای ریزش مو یا رشد مو، از جمله فیناستراید، عوارضی را در مردان و زنان مشاهده کرده است. عوارض جانبی عبارتند از:

  • کاهش میل جنسی
  • اختلال در نعوظ
  • کاهش حجم انزال
  • حساسیت یا بزرگ شدن سینه
  • بثورات یا سوزش پوست
  • خارش و تورم لب و صورت
  • درد بیضه

لطفاً توجه داشته باشید که این عوارض موقتی بوده و فقط در طول دوره مصرف داروهای ریزش مو مشاهده می شوند.

موارد دیگری که باید در مورد فیناستراید در نظر بگیرید؟

برخی از کاربران، در تلاش برای صرفه جویی در هزینه، Proscar را به جای Propecia می خرند و قرص های Proscar را تقسیم می کنند تا دوز Propecia را تقریبی کنند. اگر زنان در سن بارداری در خانه هستند، انجام این کار عموماً توصیه نمی شود. این به این دلیل است که فیناستراید، حتی در غلظت های کوچک، می تواند باعث نقایص مادرزادی در جنین نر در حال رشد شود. نقایص مادرزادی شامل ایجاد دستگاه تناسلی مردان است (چنین عوارضی در رشد جنین های زن مشاهده نشده است). در اکثر درج های محصول ذکر می شود که گرد و غبار یا خرده های قرص های شکسته Propecia باید از زنان باردار دور نگه داشته شود.

داروی رشد مجدد موماینوکسیدیل

ماینوکسیدیل یک گشاد کننده عروق است و در ابتدا منحصراً به عنوان داروی خوراکی (Loniten®) برای درمان فشار خون بالا استفاده می شد. با این حال، مشخص شد که دارای اثر جانبی جالب رشد مو و معکوس کردن طاسی است. در دهه 1980، شرکت Upjohn یک محلول موضعی تولید کرد که حاوی 2٪ ماینوکسیدیل برای درمان ریزش مو، درمان طاسی و ریزش مو، با نام تجاری Rogaine در ایالات متحده و Rogaine در خارج از ایالات متحده بود.

درمانها معمولاً شامل 5٪ محلولهای غلظت است که برای مردان طراحی شده است، در حالی که محلولهای 2٪ غلظت برای زنان طراحی شده است. مشخص نیست که چگونه این دارو رشد مو را تحریک می کند. برخی از کارشناسان معتقدند که ماینوکسیدیل رگ های خونی اطراف فولیکول های مو را گشاد می کند و باعث افزایش منابع مغذی و افزایش رشد مو می شود.

کلید استفاده از ماینوکسیدیل برای جلوگیری از ریزش مو این است که زودتر از آن استفاده کنید. بهترین کاندیداها کسانی هستند که لاغر می شوند اما طاس نیستند. افرادی که تراکم موی بیشتری در ابتدای درمان دارند، کاندیداهای خوبی هستند. اگر داروی رشد مو متوقف شود، پس از استفاده طولانی مدت، ریزش مو ممکن است افزایش یابد.

نحوه استفاده از داروی ماینوکسیدیل برای رشد مو

ممکن است قبل از مشخص شدن شواهدی از رشد مجدد موها، دو بار مصرف روزانه تا چهار ماه مورد نیاز باشد. شروع و میزان رویش مجدد موها در بیماران مختلف تحت درمان با این دارو ممکن است متغیر باشد. در صورت رویش مجدد موها، دوبار استفاده روزانه برای افزایش و تداوم رشد مو ضروری است (مگر اینکه پزشک دستور دیگری دهد). رشد اولیه موها ممکن است موهای نرم، نازک و بی رنگ باشد که به سختی قابل مشاهده است. با این حال، پس از درمان بیشتر، موهای جدید باید رنگ و ضخامت سایر موهای سر را داشته باشند.

اگر یک یا دو برنامه از دست رفت، برنامه های دو بار در روز را مجدداً راه اندازی کنید و به برنامه معمول بازگردید. سعی نکنید دوزهای فراموش شده را جبران کنید یا بیش از 1 میلی لیتر در یک زمان استفاده کنید. از آن برای پوست آفتاب سوخته استفاده نکنید.

استفاده از ماینوکسیدیل در تمام مدت تجویز شده توسط پزشک مهم است، حتی اگر رشد مو در چند ماه ظاهر نشود. اگر داروی رشد مو بعد از چهار ماه یا بیشتر موثر نبود، با پزشک خود مشورت کنید، زیرا این دارو ممکن است برای شما مثر نباشد. معمولاً در محلول 1-3 twice دو بار در روز استفاده می شود. برای مشاهده مزایای آن باید حدود شش ماه استفاده شود.

آیا ماینوکسیدیل عوارض جانبی دارد؟

عوارض عمده نادر است، اما بیمارانی که از بیماری قلبی یا فشار خون رنج می برند، قبل از شروع این نوع داروهای ریزش مو باید با پزشک خود مشورت کنند.

شایع ترین مشکل تحریک و خشکی پوست است. مقادیر زیاد ماینوکسیدیل می تواند عوارض جانبی ایجاد کند از جمله ؛

  • افت فشار خون
  • سردرد
  • ضربان قلب نامنظم یا سریع
  • تاری دید
  • درد قفسه سینه

معایب داروی ریزش مو

اگرچه مصرف داروهای ریزش مو نکات مثبت زیادی دارد، اما باید به خاطر داشته باشید که همیشه بهترین راه حل برای همه نیست.

مانند سایر داروها، داروهای ریزش مو هم همگی عوارض جانبی خواهند داشت. بزرگترین عیب داروی ریزش مو، چیزی که اکثر مردم با آن دست به گریبان هستند، این است که برای کاهش موثر و حتی جلوگیری از ریزش مو، باید آن را به طور مداوم مصرف کنید. به محض اینکه داروی ریزش مو متوقف شود، ریزش مو دوباره برمی گردد. این امر برای برخی به دلیل هزینه جاری و همچنین عدم تمایل به مصرف مداوم داروها و مقابله با عوارض جانبی غیر واقعی است.

برای برخی، داروهای ریزش مو به دلایل مختلف، مانند تجربه عوارض جانبی یا عدم امکان مصرف آن همراه با دوره دیگری از دارو، گزینه ای نیست. برای کسانی که مناسب نیستند، گزینه های ترمیم مو دیگری مانند کاشت مو و پیگمنتیشن پیشرفته تریکو وجود دارد که ممکن است مناسب باشد.

اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد درمان ریزش مو بدانید روی لینک زیر کلیک کنید:

https://mag.mahtateb.com/fa/محصولات/درمان-ریزش-مو

 

 

  • ۰۰/۰۶/۰۳
  • meysam akbari

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی