بهترین بلاگ محتوا

یک وبلاگ برای تولید محتوای ناب

بهترین بلاگ محتوا

یک وبلاگ برای تولید محتوای ناب

یک وبلاگ برای تولید محتوای ناب

  • ۰
  • ۰

کاغذ دیواری داماسک به هیچ وجه یک مد یا سنت قدیمی و فرسوده نیست که آخرین روزهای خود را به خود دیده است. در واقع، کاملا برعکس. این طرح با ظهور مجدد در خانه های ویکتوریایی، عتیقه ای، قدیمی و با طراحی زیبا، محبوبیت خود را افزایش می دهد.

وقتی کاغذ دیواری به درستی انجام شود، می تواند خانه شما را تکمیل کند و وقتی زمان عرضه آن در بازار فرا رسید، جذابیت آن را به طرز چشمگیری افزایش دهد. خریداران احتمالی چیزی بیشتر از یک خانه منظم، که برای نشان دادن عظمت، ظرافت و امکانات موجود در خانه شما طراحی شده است، دوست ندارند.

 

کاغذ دیواری داماسک

تاریخچه طراحی های داماسک

الگوی داماسک اولین بار در چین در 300 قبل از میلاد ایجاد شد. به عنوان یک تکنیک بافندگی برای اشراف و پادشاهی استفاده می شود. در اوایل قرون وسطی، الگوی داماس شکوفا شد و نام خود را از شهر دمشق، بندری تجاری در جاده ابریشم، که در آن محبوبیت زیادی یافت، گرفت. پارچه داماسک در قرن چهاردهم وارد اروپا شد و اولین استفاده ثبت شده آن در فرانسه بود.

پارچه داماسک ابتدا با بافتن الگوهای پیچیده و برگشت پذیر در پارچه ایجاد شده است. بسیاری از طرح ها دارای نقوش گلدار، خطوط تمیز و الگوهای با حس ریتم هستند.

این طرح ها آنقدر محبوب شدند که امروزه در همه چیز از دیوارپوش، روکش و رومیزی گرفته تا لباس و کاغذ دیواری استفاده می شود. طرح های کاغذ دیواری داماسک در اندازه ها، سبک ها و رنگ های متنوعی وجود دارد که تقریباً با هر سلیقه یا اندازه اتاق مطابقت دارد.

چگونه کاغذ دیواری داماسک خود را انتخاب کنیم

وقتی بیشتر مردم به کاغذ دیواری داماسک فکر می کنند، تصویری از انگلستان ویکتوریایی، چای بلند و لوئی چهاردهم فرانسوی به طور کلی به ذهن می آید.

اما این طرح زیبا و تزئینی نباید تنها به خانه هایی با لوسترهای کریستالی و مبلمان دوره ای منتقل شود. باور کنید یا نه، کاغذ دیواری می تواند با سبک های متعدد خانه متناسب باشد و دکوراسیون مدرن را تکمیل کند.

بنابراین چگونه می توانید کاغذ دیواری مناسب را بدون استخدام طراح داخلی انتخاب کنید؟ ابتدا، برخی از قوانین اساسی را بررسی می کنیم.

شکل و عملکرد اتاق داماسک

وقتی نوع کاغذ دیواری را برای خانه خود در نظر می گیرید، ابتدا به اتاق یا اتاق هایی که در نظر دارید توجه کنید. آیا اتاق بزرگی دارید؟ اتاق کوچک؟ اتاق بازی است یا اتاق غذاخوری؟ پاسخ به این سوالات تا حد زیادی تعیین می کند که چه نوع چاپ داماس را انتخاب کنید.

اتاق های کوچک

برای اتاقهای کوچکتر، حداقل الگوها و رنگهای روشن را انتخاب کنید. الگوهای بزرگ و رنگ های تیره یا پر جنب و جوش می توانند یک اتاق کوچک را در احساس کلاستروفوبیک ایجاد کنند. شما نمی خواهید دیوارهای شما بر بقیه اتاق غلبه کند. دیوارها باید تمجید باشند نه نقطه کانونی.

استثنا در این مورد است اگر قصد دارید یک دیوار برجسته داشته باشید. هنگامی که فقط یک دیوار را با کاغذ دیواری پوشانده اید، ظاهر کلی و احساسی را که می خواهید به آن دست پیدا کنید در نظر بگیرید و الگویی را انتخاب کنید که بر این اساس اتاق شما را زیبا کند. منظور از دیوارهای لهجه «پاپ» است، بنابراین الگوهای بزرگتر و رنگ خیره کننده بی جا نخواهد بود.

اتاقهای بزرگ

هرچه اتاق بزرگتر باشد، الگوی بزرگتر و رنگهای زنده تر می توانید انتخاب کنید. بر خلاف اتاقهای کوچکتر، فضاهای بزرگ می توانند الگوهای جسورانه تر و رنگهای زنده را در خود جای دهند. در واقع، شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که الگوی شما خیلی کوچک نیست. در غیر این صورت، طرح از بین می رود و با هم ترکیب می شود و عملاً بیشتر شبیه رنگ است تا کاغذ دیواری.

اگر ظرافت هدف شماست، یک الگوی متوسط ​​بهترین گزینه در اتاق های بزرگ است. خواه از یک الگوی متوسط ​​یا بزرگ استفاده کنید، رنگ و سبکی را انتخاب کنید که با دکوراسیون، مبلمان و سلیقه موجود هماهنگ باشد. کاغذ دیواری خود را با مبلمان خود مطابقت دهید وگرنه مبلمان را با دیوارها جایگزین می کنید.

آشپزخانه ها

هر اتاقی در خانه گزینه مناسبی برای کاغذ دیواری نقاشی است و آشپزخانه نیز مطمئناً از این قاعده مستثنی نیست. آشپزخانه ها می توانند تقریباً با هر سبکی از شیک ضعیف گرفته تا خانه روستایی روستایی، مدرن گرفته تا آنتیک و پرنعمت خود را داشته باشند. کاغذ دیواری یک راه عالی برای حمل تم از عناصری است که در آشپزخانه خود دارید تا ظاهر و حسی منسجم ایجاد کنید.

هنگام انتخاب الگوها و رنگها، سعی کنید رنگها را با بقیه آشپزخانه خود هماهنگ کنید، بنابراین دیوارهای شما به جای اینکه به عنوان نقطه کانونی عمل کنند، کل را برجسته می کنند. الگوهای کوچکتر به خوبی عمل می کنند مگر اینکه به دنبال سبک خاصی باشید.

حمام

اگر تهویه کافی ندارید، حمام ها و کاغذ دیواری می تواند کمی مشکل باشد. اکثر حمام های مدرن این مشکل را ندارند، اما اگر در آب و هوای مرطوب زندگی می کنید، باید اطمینان حاصل کنید که از تهویه کافی برای حفظ وضوح دیوارها اطمینان دارید.

برای حمام، الگوهای کوچکتری در سایه های روشن تر یا خنثی انتخاب کنید که رنگ و حس کلی دکوراسیون شما را تکمیل کند. این اتاقی است که در آن به دیوار محدود خود نیازی ندارید (و احتمالاً نباید داشته باشید) الگوهای بزرگ و پررنگ و رنگهای روشن. انجام این کار باعث می شود حمام شما بسیار کوچکتر از آنچه که هست به نظر برسد.

کاغذ دیواری داماسک مخصوص اتاق خواب

این که آیا به دنبال کاغذ دیواری برای اتاق خواب اصلی خود یا اتاق بازی کودکان هستید، انتخاب الگوها و رنگ ها می تواند در جهات مختلفی انجام شود. ابتدا به اندازه اتاق توجه کنید. با رعایت قوانین کلی برای انتخاب کاغذ دیواری، هرچه اتاق بزرگتر باشد، می توانید از الگوی جسورانه تری استفاده کنید. اتاقهای کوچکتر باید نقشهای کوچکتری روی دیوارها داشته باشند. اتاق های کودکستان و نوزادان با رنگ های روشن و الگوهای کوچک بهتر به نظر می رسند.

اتاق خواب های بزرگ می توانند الگوهای جسورانه تر و رنگ های متمایز را ارائه دهند. اتاق خواب های مهمان باید رنگ ها و الگوهایی داشته باشند که به جای ایجاد یک حالت، محیطی خنثی تر و آرام تر را ارائه می دهند. اگر بیش از یک اتاق مهمان دارید، از انتخاب سبک های مختلف و "حس" برای هر یک لذت ببرید.

کاغذ دیواری داماسک برای اتاق نشیمن

اتاقهای نشیمن و اتاقهای خانواده مکانهای مناسبی برای نمایش الگوهای داماس منحصر به فرد هستند. اتاق های نشیمن بزرگ و پلان های طبقه باز که به آشپزخانه یا اتاق سرگرمی متصل می شوند، برای طرح های بزرگتر و جسورانه که به جلوه کلی و احساس خانه شما کمک می کند، ایده آل هستند. اطمینان حاصل کنید که الگو و انتخاب رنگ شما به جای آنکه سبک شما را از بین ببرد، سبک شما را تکمیل می کند.

ظاهر و احساس تصویر زمینه داماسک

با توجه به محبوبیت روزافزون طرح های داماس، اکنون می توانید کاغذ دیواری را در رنگ ها و نقوش بیابید که کاملاً مناسب هر اتاق خانه شما و تقریباً هر ساختمان دوره ای باشد. در اینجا چندین مورد را باید در نظر گرفت.

کاغذ دیواری داماسک خاکستری

خاکستری در بسیاری از خانه ها از سبک های قدیمی تا مدرن به رنگ دو رنگ تبدیل شده است. خاکستری یک رنگ بسیار متنوع است که می تواند با سبک های مختلف متناسب باشد. برای ایجاد حس معاصر، الگوهای بزرگتر و جسورانه تر را انتخاب کنید. حداقل الگوها و تضاد رنگ برای اتاقهای کوچکتر یا اتاقهایی که ظاهر و احساس ملایم تری دارند ایده آل است.

کاغذ دیواری داماسک بنفش

هرچه اتاق بزرگتر باشد، می توانید جسورتر بروید. دیوارهای برجسته نیز برای رنگهای روشن و الگوهای بزرگ ایده آل هستند زیرا محدود به منطقه خاصی هستند. هدف با رنگ های جسورانه و الگوهای بزرگ، تکمیل مبلمان موجود و وسعت زیاد فضا است.

کاغذ دیواری فلزی داماسک

کاغذ دیواری نقاشی با تن ها یا الگوهای فلزی به فضایی با نور زیاد نیاز دارد تا طرح را به نمایش بگذارد. برای یک سبک کلاسیک، الگوهایی با نکات طرح های فلزی ایده آل هستند. اگر به دنبال احساس مدرن تری هستید، یک طرح براق را انتخاب کنید که دارای عناصر فلزی در طرح و پس زمینه باشد.

الگوهای داماسک بلوار کاغذ دیواری

هنگام انتخاب الگوی کاغذ دیواری، توجه به ظاهر کلی اتاق و اتاق آن بسیار مهم است. فراتر از آن، می توانید طرح هایی را پیدا کنید که تقریباً با هر سلیقه، رنگ بندی و سبک مطابقت داشته باشد. دستورالعمل های کلی را در نظر داشته باشید، اما لذت ببرید، ترکیب کنید و الگوهایی را انتخاب کنید که نشان دهنده شخصیت و حس طراحی شما باشد.

شما برای خرید کاغذ دیواری داماسک می تواندی اینجا کلیک کنید.

  • ۰۰/۰۶/۰۶
  • meysam akbari

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی