بهترین بلاگ محتوا

یک وبلاگ برای تولید محتوای ناب

بهترین بلاگ محتوا

یک وبلاگ برای تولید محتوای ناب

یک وبلاگ برای تولید محتوای ناب

  • ۰
  • ۰

شارژ سریع چیست؟

شارژ سریع یکی از ویژگی هایی است که به شما امکان می دهد دستگاه خود را تنها در کسری از زمان که معمولاً طول می کشد، شارژ کنید. این که تلفن یا دستگاه دیگر شما از شارژ سریع پشتیبانی می کند، به مدار شارژ موجود بستگی دارد.

به همین دلیل، دستگاه شما فقط می تواند قدرتی را که مدار شارژ برای مدیریت آن طراحی شده است، بگیرد. به همین دلیل است که اتصال دستگاه شما به یک آجر سریع شارژ لزوماً باعث نمی شود سریعتر شارژ شود. البته ممکن است دلایل دیگری وجود داشته باشد که چرا تلفن هوشمند شما به آرامی شارژ می شود و شما باید این موارد را نیز در نظر بگیرید.

شارژ سریع باعث می شود هر زمان که احساس می کنید نیاز به تقویت دارید، باتری خود را شارژ کنید. با توجه به افزایش روزافزونی که ما روی دستگاه های خود صرف می کنیم و اینکه چگونه می توان یک بار شارژ را در تمام طول روز سخت کرد، شارژ سریع بیش از هر زمان دیگری ضروری است.

 

شارژ صحیح

 

شارژ سریع در نظر گرفته می شود؟

شارژ سریع به عنوان یک اصطلاح بازاریابی موثر برای محصولات الکترونیکی مختلف تبدیل شده است. با این حال، شما معمولاً در مواد بازاریابی گوشی های هوشمند به این اصطلاح برخورد می کنید.

این مواد گاهی اوقات فریبنده هستند و شما را فریب می دهند و فکر می کنید دستگاه شما از شارژ سریع پشتیبانی می کند - فقط برای اینکه بعداً متوجه شوید که اینطور نیست. بنابراین، چند وات شارژ سریع در نظر گرفته می شود؟

به طور معمول، سازندگان تلفن های هوشمند هر چیزی را که بیش از 10 وات باشد، به عنوان نرخ شارژ سریع برچسب گذاری می کنند. با این حال، هیچ استاندارد صنعتی در مورد سرعت شارژ سریع در نظر گرفته نشده است. هرچه این عدد بیشتر باشد، سرعت شارژ سریعتر است.

آیا شارژ سریع به باتری آسیب می رساند؟

این سوال معمولاً به دلیل گرمای ناشی از بمباران دستگاه شما با قدرت زیاد ایجاد می شود. و همانطور که ممکن است قبلاً بدانید، گرما برای باتری شما مضر است-به خصوص باتری های لیتیوم یونی، که امروزه بیشتر تلفن های هوشمند از آن استفاده می کنند. به همین دلیل است که سیستم های شارژ سریع تلاش می کنند تا گرما را تا حد ممکن کاهش دهند در حالی که خروجی را افزایش می دهند.

نه واقعا، نه این به دلیل عملکرد سریع شارژ است. باتری های سریع شارژ دارای دو مرحله شارژ هستند. مرحله اول جایی است که آنها تا آنجا که ممکن است قدرت را به دست می گیرند. فاز اول معمولاً زمانی است که ظرفیت باتری کم یا خالی است.

این توضیح می دهد که چرا در مواد بازاریابی گوشی های هوشمند، شرکت هایی را می بینید که چگونه شارژ سریع آنها زمان خاصی را طول می کشد تا باتری را از صفر تا برخی از ظرفیت شارژ کند.

اما به محض رسیدن ظرفیت باتری به آن حد مجاز، سرعت شارژ کاهش می یابد تا از استرس و حرارت که می تواند به عمر باتری گوشی آسیب برساند جلوگیری کند. احتمالاً متوجه شده اید که تلفن شما در درصد خاصی سریعتر شارژ می شود، اما برای پر کردن باتری طولانی تر. به این دلیل.

همچنین لازم به یادآوری است که اگر دمای دستگاه شما از حد معینی فراتر رود، ممکن است گوشی شما به طور خودکار شارژ سریع را خاموش کند.

شرکت های تلفن چگونه می توانند تاثیر شارژ سریع را کاهش دهند؟

شرکت های تلفن های هوشمند نیز راه های دیگری را برای کاهش تاثیر مرحله شارژ سریع بر باتری با استفاده از طراحی دو باتری طراحی کرده اند. به این ترتیب، دو باتری بار ورودی بالا را در مرحله شارژ سریع تقسیم می کنند-بنابراین از آسیب جلوگیری می کند.

یکی دیگر از اقدامات پیشگیرانه، سیستم های مختلف نرم افزار مدیریت باتری است. تلفن های هوشمند دارای سیستم مدیریتی اختصاصی برای نظارت بر شارژ هستند و از آسیب دیدن باتری در اثر شارژ ورودی بالا جلوگیری می کنند. شارژ باتری بهینه اپل نمونه ای عالی از این موضوع است.

در اصل، کارآیی نرم افزار مدیریت باتری تلفن شما تعیین می کند که آیا شارژ سریع به باتری شما آسیب می رساند یا خیر.

نکته اصلی این است که شارژ سریع بر عمر باتری شما تأثیر قابل توجهی نمی گذارد. اما فیزیک پشت این فناوری بدین معناست که نباید انتظار داشته باشید که باتری بیشتر از استفاده از آجر معمولی شارژ "کند" دوام بیاورد.

اما این فقط یک عامل واحد است. طول عمر باتری بسته به عوامل مختلف متفاوت است. به عنوان مثال، اپل در مورد تلفن های خود موارد زیر را می گوید:

آیا باید نگران تاثیرات سریع شارژ بر باتری باشید؟

زیاد نیست. همانطور که در بالا اشاره شد، سیستم مدیریت شارژ از باتری مراقبت می کند تا از آسیب جلوگیری کند. واضح است که این احتمال وجود دارد که عمر باتری تحت تأثیر قرار گیرد، اما این تا حد قابل توجهی نگرانی جدی را ایجاد نمی کند. بنابراین، نباید زیاد نگران باشید.

تردیدهای شما در مورد شارژ سریع احتمالاً اکنون از بین رفته است. بنابراین، چرا روشهای مختلفی را که می توانید دستگاه خود را کمی سریعتر شارژ کنید، در نظر نگیرید؟

 

 

  • ۰۰/۰۶/۱۵
  • meysam akbari

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی