بهترین بلاگ محتوا

یک وبلاگ برای تولید محتوای ناب

بهترین بلاگ محتوا

یک وبلاگ برای تولید محتوای ناب

یک وبلاگ برای تولید محتوای ناب

  • ۰
  • ۰

با درصد موفقیت 98 درصد، جراحی ایمپلنت دندان مصنوعی نسبتا کم خطر و ایمن است. عوارض جانبی نامطلوب ناشی از جراحی یا کاشت دندان مصنوعی به ندرت اتفاق می‌افتد، به‌ویژه زمانی که یک جراح دهان با تجربه این عمل را انجام می‌دهد. بسیاری از عوارض جانبی زیر را می توان به راحتی درمان کرد.

 

 

عفونت

در صورت وارد شدن باکتری، به خصوص در حین جراحی، این می تواند در جایی که ایمپلنت قرار می گیرد، اتفاق بیفتد. بسته به سبک زندگی و سابقه پزشکی بیمار، دندانپزشک یا جراح دهان ممکن است آنتی بیوتیک ها را قبل از جراحی برای کمک به مبارزه با هر گونه باکتری تجویز کند. پس از قرار گرفتن ایمپلنت دندان مصنوعی، اگر لثه ملتهب، قرمز یا دردناک شد، مهم است که فوراً با دندانپزشک یا جراح دهان تماس بگیرید. درمان سریع عفونت می تواند از بدتر شدن آن جلوگیری کند. بهداشت دهان و دندان - مسواک زدن روزانه و نخ دندان کشیدن به همراه مراجعه منظم به دندانپزشک - می تواند به جلوگیری از ایجاد عفونت کمک کند.

آسیب به منطقه اطراف

لثه ها یا رگ های خونی اطراف ایمپلنت ممکن است در طول جراحی آسیب ببینند. در موارد بسیار نادری که ایمپلنت لق می شود، ناحیه اطراف با حرکت ایمپلنت و دندان های جایگزین آسیب می بیند.

آسیب عصبی

اگر فردی در صورت، دهان یا لثه‌ها بی‌حسی، سوزن سوزن شدن یا درد داشته باشد، می‌تواند نتیجه آسیب عصبی باشد. انجام عمل ایمپلنت توسط یک جراح دهان یا دندانپزشک مجرب خطر آسیب عصبی را تا حد زیادی کاهش می دهد. جراحان و دندانپزشکان باتجربه زمان و تصاویر (اشعه ایکس) را قبل از عمل برای تعیین محل بهینه برای قرار دادن ایمپلنت ها برای جلوگیری از آسیب، تعیین می کنند.

مسائل سینوسی

این یک مشکل بالقوه در مورد ایمپلنت های بالایی است. ایمپلنت نامناسب به داخل حفره سینوسی بیرون زده و مشکلاتی را ایجاد می کند. ایمپلنت را می توان به مکان بهتری منتقل کرد و باید مشکلات سینوس را برطرف کرد.

استخوان جوش نمی خورد

اگر استخوان به ایمپلنت نچسبد، شل می‌شود و باعث از بین رفتن دندان مصنوعی نیز می‌شود. در حالی که این یک اتفاق رایج نیست، انتخاب‌های سبک زندگی خاصی وجود دارد که می‌تواند از همجوشی استخوان جلوگیری کند. سیگار کشیدن و مصرف زیاد الکل می تواند از بازسازی استخوان اطراف ایمپلنت جلوگیری کند. برخی از شرایط سلامتی مانند دیابت و پوکی استخوان نیز می توانند تأثیر منفی بر ایمپلنت بگذارند. این یکی از دلایلی است که مهم است سابقه پزشکی کامل خود را با دندانپزشک یا جراح دهان در میان بگذارید.

شکستگی ایمپلنت

نیرو و فشار بیش از حد روی ایمپلنت های دندان مصنوعی می تواند به ایمپلنت آسیب برساند و باعث شکستگی شود. اگر این اتفاق بیفتد، ایمپلنت آسیب دیده برداشته می شود و یک ایمپلنت جدید وارد می شود. نجویدن یخ یا آب نبات های سفت می تواند به جلوگیری از شکستگی ایمپلنت کمک کند. اگر دندان‌های خود را به هم می‌سایید یا فشار می‌دهید، مرتباً فک را آرام کنید و برای محافظت از ایمپلنت‌های دندان مصنوعی روی یک محافظ شبانه سرمایه‌گذاری کنید.

بیشتر بخوانید: روش ایمپلنت دندان

  • ۰۰/۱۰/۰۴
  • meysam akbari

ایمپلنت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی