بهترین بلاگ محتوا

یک وبلاگ برای تولید محتوای ناب

بهترین بلاگ محتوا

یک وبلاگ برای تولید محتوای ناب

یک وبلاگ برای تولید محتوای ناب

  • ۰
  • ۰

هنگامی که یک قطع کننده مدار به طور مکرر فعال می شود، معمولاً به دلیل وجود مشکل در سیم کشی، مانند اتصال کوتاه یا مشکل اتصال زمین - یا به دلیل بارگذاری بیش از حد مدار برای درجه آمپری است که دارد. اما گاهی اوقات، یک مدارشکن ممکن است به سادگی فرسوده و ضعیف شود یا به طور کامل از کار بیفتد.
گاهی اوقات خرابی قطع کننده به این دلیل رخ می دهد که یک مشکل مدار باعث شده است که یک قطع کننده مدار به طور مکرر قطع شود و اتصال کلید داخلی فرسوده شود. یا اگر بارها از کلید قطع کننده برای روشن و خاموش کردن برق استفاده کرده باشید، ممکن است خرابی رخ دهد. این یک عمل بد است و باید از آن اجتناب کرد. از کلیدهای قطع کننده مدار فقط برای خاموش کردن برق هنگام سرویس مدار استفاده کنید، نه برای قطع و وصل کردن معمول مدار. همچنین مواردی وجود دارد که برق و صاعقه به قطع کننده های مدار آسیب رسانده است. آسیب آب به دلیل نشت یا سیل نیز می تواند باعث خرابی شود.

 

قطع کننده مدار


تعویض کلیدهای مدار
به هر دلیلی، هنگامی که یک بریکر از کار می افتد، حذف قدیمی و نصب جایگزین آن درمان است. کلیدهای مدار نسبتاً ارزان هستند و جایگزینی آنها بسیار آسان است - البته به شرطی که درک کمی در مورد مسائل الکتریکی داشته باشید. این پروژه ای نیست که همه از انجام آن راحت باشند زیرا شامل کار در پانل خدمات اصلی با برداشتن پوشش ایمنی است. اگرچه این فرآیند دشوار نیست - در واقع، بسیار ساده‌تر از بسیاری از پروژه‌های سیم‌کشی معمولی است - میله‌های گذرگاه اصلی برق هنگام تعویض مدارشکن در معرض دید قرار می‌گیرند و اگر مراقب نباشید، خطر شوک جدی وجود دارد.
از سال 1999، قانون ملی برق (NEC) به تدریج الزامات مدارهای مسکونی را برای داشتن حفاظت AFCI (قطع کننده مدار خطای قوس الکتریکی) گسترش داده است. نصب کلیدهای ویژه AFCI
هنگامی که برق‌کارهای حرفه‌ای یک مدارشکن استاندارد قدیمی را جایگزین می‌کنند، طبق قانون موظفند در صورت نیاز مدار، یک کلید AFCI را نصب کنند. اگر می خواهید به طور کامل با کد مطابقت داشته باشید، به این معنی است که باید همین کار را انجام دهید.
کلیدهای مدار AFCI و کلیدهای مدار GFCI روشهای نصب کمی متفاوت دارند، زیرا آنها همچنین به سیمهای مدار خنثی سفید متصل می شوند و دارای سیم سفید سیم پیچی هستند که به نوار باس خنثی در پانل متصل می شود.
قبل از اینکه شروع کنی
قبل از اینکه بتوانید جایگزینی را شروع کنید، باید مارک، نوع و اندازه شکن را که می خواهید جایگزین کنید، شناسایی کنید. کلیدهای مدار اختصاصی سازنده پانل قطع کننده مدار خاصی است که شما دارید. به عنوان مثال Square D QO و Homeline دو نوع اصلی از پانل های بریکر هستند و هر کدام فقط بریکرهای طراحی شده برای پنل های خود را می پذیرند. جنرال الکتریک یک قطع کننده خط نازک می سازد که فقط با پنل های خاص جنرال الکتریک سازگار است. حتی اگر چندین نوع شکن در پانل های دیگر سازندگان قرار می گیرد، مگر اینکه آزمایش شده و برای استفاده تایید شده باشد، با هم ترکیب نشوند.
بریکرها در اشکال و اندازه های مختلف تولید می شوند. هرگز نباید یک بریکر را با یکی از سازنده های دیگر بریکر تعویض کنید. حتی اگر آنها یکسان به نظر برسند، تفاوت هایی در کشش، نحوه اتصال آنها در نگهدارنده و میزان اتصال آنها به میله های اتوبوس وجود دارد. با دقت به قسمت جلوی کلید مدار نگاه کنید. یک برچسب کوچک در نزدیکی اهرم تنظیم مجدد شامل شماره های شناسایی مورد نیاز شما است. به این مشخصات توجه کنید و جایگزینی بخرید که مطابقت داشته باشد.

  • ۰۱/۰۲/۲۰
  • meysam akbari

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی