بهترین بلاگ محتوا

یک وبلاگ برای تولید محتوای ناب

بهترین بلاگ محتوا

یک وبلاگ برای تولید محتوای ناب

یک وبلاگ برای تولید محتوای ناب

  • ۰
  • ۰

پس از کشف الکتریسیته در قرن هجدهم، اکنون تصور دنیای بدون برق غیرممکن شده است. الکتریسیته به بخشی ضروری از هر حوزه از زندگی بشر تبدیل شده است.
رشد اقتصادی گسترده ای که در سرتاسر جهان شاهد بودیم منجر به افزایش شدید تقاضا برای برق در چند دهه گذشته شده است. بر اساس چشم انداز انرژی بین المللی 2016 که توسط اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) منتشر شده است، پیش بینی می شود که تولید خالص برق جهان تا سال 2040 از 21.6 تریلیون کیلووات ساعت (کیلووات ساعت) در سال 2012، 69 درصد افزایش یابد.
افزایش تقاضا منجر به اختراع بسیاری از منابع جدید تولید برق شد. علاوه بر این، آسیب های زیست محیطی ناشی از نیروگاه های زغال سنگ عامل اصلی اختراع منابع جدید برای تولید برق بوده است.
در حال حاضر، الکتریسیته از طیف گسترده ای از منابع، از جمله باد، خورشید، هسته ای و زیست توده و غیره تولید می شود. با این حال، زغال سنگ همچنان منبع اصلی تولید برق است، اگرچه گاز طبیعی، انرژی های تجدیدپذیر و انرژی هسته ای جایگزین آن می شود. بر اساس گزارش شورای جهانی انرژی، در سال 2015، 40 درصد از برق جهان با سوخت زغال سنگ تامین می شود. با توجه به نگرانی های فزاینده در مورد آسیب های ناشی از نیروگاه های زغال سنگ، بسیاری از کشورها به فکر حذف تدریجی نیروگاه های حرارتی در سال های آینده هستند.

 

کاربرد برق


در اینجا کاربردهای اصلی برق آورده شده است:
مصارف مسکونی: مقدار قابل توجهی از کل برق تولید شده در سطح جهان برای مصارف خانگی استفاده می شود. از آن برای محاسبات، گرمایش آب، تلویزیون، تبرید، پخت و پز و روشنایی و غیره استفاده می شود. بر اساس EIA، مصرف برق در ایالات متحده در سال 2016 بیش از 13 برابر بیشتر از آنچه در سال 1950 ثبت شده بود است. در سال 2016، برق مورد استفاده برای تهویه مطبوع بزرگترین عامل مصرف برق در ایالات متحده بود.

مصارف صنعتی: صنایع همچنین از مقادیر زیادی برق برای تامین انرژی طیف متنوعی از فرآیندهای تولید استفاده می کنند. به دلیل افزایش فعالیت های صنعتی، مصرف برق صنعتی در چند دهه گذشته به شدت افزایش یافته است. در برخی از فرآیندهای تولید، از الکتریسیته برای افزایش دمای اجزا برای دستیابی به شکل مطلوب محصول استفاده می شود. در حالی که برخی از تاسیسات صنعتی نیروگاه های تولید برق خود را می سازند، برخی دیگر به تامین برق وابسته هستند.
حمل و نقل: برق به طور گسترده توسط سیستم های حمل و نقل عمومی و وسایل نقلیه الکتریکی در سراسر جهان استفاده می شود. در بسیاری از کشورها از برق به عنوان سوخت توسط شبکه های راه آهن استفاده می شود. همچنین از برق برای شارژ باتری خودروهای الکتریکی استفاده می شود. همانطور که بسیاری از کشورها سیاست های خود را برای جلوگیری از آلودگی زیست محیطی ناشی از سوزاندن سوخت های فسیلی در حمل و نقل تنظیم می کنند، وسایل نقلیه ای که با باتری کار می کنند در حال افزایش هستند. بنابراین، برق به عنوان یکی از عوامل اصلی انتقال به حمل و نقل سبزتر دیده می شود. بر اساس گزارش بین‌المللی انرژی 2017 منتشر شده توسط EIA، پیش‌بینی می‌شود که سهم برق مصرفی در حمل‌ونقل بین سال‌های 2015 تا 2040 دو برابر شود که به دلیل افزایش تعداد وسایل نقلیه برقی متصل به برق و افزایش مصرف برق برای راه‌آهن است. شبکه های. با این حال، برآورد می شود که مصرف برق در بخش حمل و نقل تنها 4 درصد از کل مصرف برق تحویلی را در سال 2040 به خود اختصاص دهد.

ساختمان‌های تجاری: برق در ساختمان‌های تجاری که شامل دفاتر، بیمارستان‌ها، مدارس، ایستگاه‌های پلیس، انبارها، هتل‌ها و مراکز خرید و غیره می‌شود، کاربرد وسیعی دارد. برای روشنایی، گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع استفاده می شود. تقریباً در هر کشوری در حال حاضر مقدار زیادی برق برای روشنایی خیابان ها استفاده می شود. امکانات پزشکی نیاز به تامین مداوم برق دارند. بر اساس گزارش EIA، برآورد می‌شود که مصرف برق در ساختمان‌های مسکونی و تجاری در دوره 40-2015 به دلیل رشد درآمدهای شخصی و افزایش مهاجرت شهری در کشورهای غیر OECD بیشترین افزایش را داشته باشد.

  • ۰۰/۱۱/۱۱
  • meysam akbari

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی